|
|
|
|
2012.10.15.
|
Nem színezgetünk idézeteket |
|
|
"Elég volt abból, hogy az interjúalanyok a visszaküldött idézeteket átírogatják." "Mi újságírók írjuk a lapot, nem a sajtósok, és ennek felelősségét vállaljuk is." Vezető angolszász lapok szerkesztőitől egyre több ilyen és hasonló vélekedés hangzik el.
Legutóbb a New York Times felelős szerkesztője döntött úgy, hogy megszüntetik azt a gyakorlatot, hogy egy-egy interjú után a szó szerinti idézeteket visszaküldik jóváhagyásra.....
|
|
2012.09.22.
|
Van barátod? |
|
|
Mitt Romney kiszivárgott beszéde, amelyet szűkkörű, vele szimpatizáló fundraising ülésen tartott, kísértetiesen emlékeztet Gyurcsány Ferenc őszödi beszédéhez. Olyan hangzott el, amit a beszélő feltehetően csakis egy szűk körű hallgatóságnak szánt. A hosszú távú következmények hasonlóságát egyelőre nem lehet felmérni, így azt sem lehet tudni, hogy Romney megítélésében és végül megválasztási esélyeinek valójában mennyire árt az, hogy markánsan fogalmazta meg álláspontját az "államon élősködőkről”"vagy épp a "kétszínű palesztin szándékokról".....
|
|
2012.09.16.
|
4 egyszerű lépés |
|
|
Az élelmiszer forradalom ügye a kommunikációt szakmát sem hagyja érintetlenül. Egyre nyilvánvalóbbak azok a számok, amelyek az élelmiszerárak folyamatos drágulását vetítik előre, ez pedig szorosan kapcsolódik ahhoz, hogy a Föld egyre kevésbé képes fenntartható módon elegendő és megfizethető árú élelmiszert biztosítani. A mennyiség mellett nem lehet elfeledkezni a minőség kérdéséről sem, ez pedig szorosan kapcsolódik az élelmiszerbiztonság ügyéhez, ez pedig nem utolsó sorban kommunikációs kérdés.
Azt vesszük és azt esszük, amiben megbízunk. Pedig hónapról hónapra, évről évre robbannak ki az élelmiszerek biztonságával kapcsolatosan kisebb esetekben kételyek, nagyobb esetekben ügyek, sőt botrányok és drámák...... |
|
2012.09.08.
|
Szállunk, megszállunk |
|
|
A szűkösebb idők kihívásaira a cégek különbözőképpen reagálnak. Miközben céljaik jobbára megegyeznek és a talpon maradást, netán a visszaesés ellenére is bővülést sőt piacnyerést céloznak, addig az odavezető utat szemmel láthatólag sokféleképpen határozzák meg. Nem utolsó sorban érdemes összehasonlítani az utazási szakma 2 húzóágazatának, a légitársaságok és a szállodaipar reagálását.....
|
|
2012.08.08.
|
A PR csillaga |
|
|
Szinte már történelemnek tűnik az a kis könyv, amely a minap a kezembe került, és ami a reklám haláláról, a PR felemelkedéséről szól. Al Ries és Laura Ries szerzőpárosa 2002-ben azt vizionálta, hogy a reklám csillaga óhatatlanul leáldozik: a reklámüzenetek olyan fokú szkepszisbe ütköznek, amit még a legjobbak sem tudnak áttörni. Vagy ha az üzenet még át is töri a falat..... |
|
2012.07.28.
|
Mexikó és Mongólia |
|
|
Múlt héten, két egymás utáni napon jelentették be, hogy Mongólia, illetve Mexikó - nem kis pénzeket ráfordítva - washingtoni PR ügynökséget alkalmaz amerikai imázsának építésére, vagy éppen helyreállítására. Mi köti össze ezt a két távoli és meglehetősen különböző országot, eltekintve attól, hogy csapataik egymást követően vonulnak majd be a londoni olimpia megnyitóján? ..... |
|
2012.07.22.
|
Stratégia, etika, integráció |
|
|
Stratégia, etika, integráció. Ezek a kulcsszavai annak a felmérésnek, amelyet a nemrég zártak le vezető európai kommunikációs szervezetek, és amely idén az üzleti környezet drámai változásairól tanúskodik. A European Communication Monitor keretében 42 ország 2200 vezető vállalati kommunikációs szakembere vállalkozott arra, hogy meglátásaival segítse az európai körkép felmérését..... |
|
2012.07.06.
|
Long live PR |
|
|
A public relations újraértelmezését sürgeti a nemzetközi PR szakma egyik mérvadó fóruma, a Holmes Report. A szakmai trendekről, ügynökségi listákról, fontos személyi változásokról évente beszámoló összeállítás legutóbb a PR szakma jelenével és jövőjével vetett számot. Paul Holmes a jelenlegi helyzetet biztatónak, a közeljövőt pedig kifejezetten kedvezőnek ítéli, feltéve, hogy az iparág szereplői bizonyos fontos lépésekben megegyeznek és ezeket a lépéseket megteszik...... |
|
|
|
|
|
|
|
|