|
|
|
|
2013.04.16.
|
Mindkettő a miénk |
|
|
Ecuador amazonasi őserdejének közel egyharmadát kínai olajvállalatoknak adná el - járta be a hír a világsajtót március végén. Szinte ezzel egyidőben került pont egy hosszabb huzavona végére és emelték ki a Berlint egykor kettéosztó fal újabb 22 méteres szakaszát. Hogy mi köti össze Berlint a tőle vagy 10.000 km távolságra lévő ecuadori őserdővel, egy nagy darab betont egy óriás kiterjedésű érintetlen erdőséggel? Mindkettő az emberiség közös múltjának és jelenének része, jövőjének viszont - már úgy tűnik - nem. A fenntarthatóság hívei egy hét alatt két újabb vereséget szenvedtek a fejlődés és fejlesztés oltárán.......
|
|
2013.03.26.
|
Krízis testközelben |
|
|
A március 15-i hétvége hóvihara és az úton rekedtek ezreinek kálváriája kapcsán a válság kommunikációjának számos elemzését lehetett olvasni. Ezek között nehéz látni, melyik a objektív értékelés, ismét azzal szembesülünk, hogy elsősorban az üléspont határozza meg az álláspontot. A hivatalos szervek állítják, hogy mind az áldatlan állapotok megelőzésére, mind a mentés azonnali és gyors megszervezésére, mind pedig az érintettek figyelmeztetésére és tájékoztatására mindent megtettek. Az 1 vagy 2 napra úton rekedtek tapasztalatai és a közösségi média oldalak ennek ellenkezőjéről szólnak. Hol van tehát az igazság? ...... |
|
2013.03.12.
|
Számtalan megoldás |
|
|
Az O'Dwyer’s listája szerint a 25 legnagyobb amerikai PR ügynökség közül 15 zárta kétszámjegyű növekedéssel a tavalyi évet. Az irigylésre méltó eredmények mögött - a vezetők nyilatkozatai alapján - jócskán eltérő okok húzódnak meg. Az Edelman elnöke a digitális kommunikáció térnyerését nevezte a fő húzóerőnek, a W20 vezérigazgatója a tehetséges munkatársak tudatos kiválasztásának és helyzetbe hozásának tulajdonította a 30%-os növekedést. Az MWW csoport elnöke a sikeres ügyfél akvizíciót és az ügynökség arculatának "ráncfelvarrását" tekinti az elsődleges tényezőnek, a Finn elsősorban a felvásárlások révén növekedett, míg a Gibbs and Soell a PR ügynökségi modell kibővítésével és egy üzleti kommunikációs modell adaptálásával ért el sikert. A sort tovább lehet olvasni és ebből rendre az derül ki: szinte minden ügynökség másképp oldotta meg a tavalyi üzleti év legfontosabb feladványát, a növekedést. Miközben sok szempontból nem összemérhető az amerikai és a magyar PR ügynökségek helyzete, a tanulságok mégis általános érvényűek és messze túlterjednek a PR vagy a kommunikációs ipar határain....... |
|
2013.02.20.
|
Akár egy lovat is megbírnék enni.. |
|
|
A biztonságba vetett hitet rázta egész Európában a nemrég kitört lóhús botrány. Európa közel 20 országában bukkantak nyomára annak, hogy a marhahúsként árusított húskészítmények valójában lóhúst tartalmaztak, és így jutott belőle bőven a mélyhűtött lasagnatól az iskolai menzák bolognai spagettijéig sok mindenbe. Hiába a nemzeti élelmiszer-ellenőrző hatóságok fellépése, az EU jogszabályok és a cégek felelősnek mondható azonnali reagálása, a botrány tovább terjed. A gumicukortól a vesepecsenyéig naponta újabb és újabb termékekről derül ki, hogy lóhúst tartalmaznak.
A hírek szerint a lóhús az EU által ellenőrzött, minden szempontból megfelelő színvonalú romániai vágóhídról került ki és így nem hordoznak élelmiszerbiztonsági kockázatot. Mi akkor az igazi probléma? ...... |
|
2012.12.15.
|
Márkák ha csatáznak |
|
|
Egy-egy felvételi interjú kapcsán eszembe jut, itt valójában márkák csatája zajlik. Az egyik oldalon áll a cég, amelyik jó munkahelyként, megbízható partnerként, karrier lehetőséget kínáló vállalatként igyekszik magát eladni. Felelős munkaadóként meg szeretné mutatni, hogy törődik dolgozóival, és ezért érdemes őt választani, hozzájönni dolgozni. A munkáltatói márkaépítés, a "HR branding" lényege éppen abban mutatkozik be, hogy a szűken vett “csomagon” túl mit sugall és kínál a cég ismertségben, szakmai rangban és kötődésben, ezzel a képpel érkezik az interjúra a jelölt és ehhez képest értékeli az ott hallottakat. A másik oldalon áll a munkavállaló, aki saját magát igyekszik eladni. Az ő keretezése a "personal branding"..... |
|
2012.11.29.
|
Mi legyen a negatív PR-rel? |
|
|
Előadás után gyakran odajönnek hozzám a diákok és megkérdezik: “szép, szép amiről beszéltem, de mi van a negatív PR-rel?” Politika, márkák vagy épp celebek kapcsán rendre látják, mekkora energiák mennek a másik lejáratására. Márpedig hogy lehet úgy beszélni márkaépítésről, ha a másik lejáratása a legfontosabb. Arra nem szívesen adok nekik tanácsot, hogy hogy rombolják le a másikat, arra viszont igen, hogy mit tudnak tenni az ilyen támadások ellen. A megoldás kulcsa a gyorsaság, az arányosság és pozitív kicsengés......
|
|
2012.11.22.
|
Pénzen vett reputáció |
|
|
Nem abból fakad a legnagyobb kár, ami megtörtént, hanem abból, ahogyan a cég kezeli. Tucatszám lehet sorolni azokat a példákat, ahol egy-egy technológiai hiba, természeti katasztrófa vagy emberi mulasztás miatt bekövetkezett haváriát csak tetézett a rossz kommunikáció. Üres mentegetőzés, felelősségelhárítás, mellébeszélés és a probléma eltussolásának szándéka - ezek a leggyakoribb hibák. A minap a Bank Austria bebizonyította, hogy lehet másképp is csinálni, sőt akár még előnyt is lehet kovácsolni a technikai bakiból..... |
|
2012.11.13.
|
A tudós a hibás? |
|
|
A 2009. áprilisi aquilai földrengés kapcsán hat tudóst és egy kormányzati embert ítélt a minap 6 évnyi szabadságvesztésre egy olasz regionális bíróság. A sokak számára megdöbbentő ítélet azt követően született, hogy a bíróság többrendbeli gyilkosság vádjában bűnösnek találta a vádlottakat....
|
|
|
|
|
|
|
|
|