|
Saját erősségekre építő, rutinos, meggyőző magabiztosság az egyik oldalon, tudatos képformálás, a vélt képzetekkel szembemenő, némileg meglepő produkció a másik oldalon. Így lehetne jellemezni a francia elnökválasztási kampány tegnap esti nagy csatáját, Sarkozy és Hollande küzdelmét, a TV5-n közvetített 3 órás TV vitát. Végtelen tudatosság jellemezte mind a két jelöltet: a most véget érő ciklus eredményeit, az elvi következetességet hangsúlyozó, határozott és energikus a Sarkozyt, és kihívóját, a folyamatos ütésekre koncentráló, alaposan felkészített és felkészült, a megosztással szemben az egységet hangsúlyozó Hollande-t. A tegnap este nem kis részben a kommunikátorok és a kommunikáció csatája volt...... |
|
Karinthy szerint nem lehet tökéletes harmónia férfi és nő között, hiszen mindkettő mást keres: a férfi a nőt, a nő pedig a férfit. De lehet-e tökéletes harmónia megbízó és ügynökség között? Mi az, amitől egy cég és a PR ügynökség "házassága" jól működik, vagy éppen mitől válik döcögőssé?..... |
|
A többi előadót hallgatom a Piac és Profit munkáltatói gondoskodás konferenciáján és óhatatlanul arra gondolok, hány helyen tekintik természetesnek a belső kommunikáció meglétét. A cégek az évről évre szűkülő cafeteria lehetőségek közötti kutatva keresik, mivel is tudnák munkatársaik jövedelmét kiegészíteni, a céghez való kötődésüket erősíteni..... |
|
Krízis helyzetek kapcsán a szakértőktől mindig elhangzik, hogy a legsikeresebb válságkommunikáció a megelőzés. Ha sikerül a téma megfelelő követésével, a kritikus helyzetek felmérésével, a vészforgatókönyvek életbeléptetésével időben reagálni, akkor a baj java legtöbbször elkerülhető. Ez valóban így van, számos példa bizonyítja ennek igazát..... |
|
A reputáció egyes vállalatoknál még fontosabb, mint másoknál. Az Apple egyértelműen azok közé tartozik, ahol a vállalat hírneve kiemelt szerepet játszik. Steve Jobs halálát követően az Apple súlyos kockázatokkal és értékének potenciális csökkenésével szembesült. Hosszú távon a vállalat értékére azonban még ennél is nagyobb veszélyt jelentenek azok a jó ideje kerengő hírek.... |
|
A MALÉV csődöt percről percre követve ezúttal nem a főszereplő, az - ahogy a csődöt bejelentő közleményben szerepel, a 66 évnyi csaknem folyamatos működés után leálló MALÉV kommunikációját - hanem a pórul járt utasokét érdemes figyelni...... |
|
Melyik az a hely, ahol naponta 50.000 kg rizst és lencsét főznek és mindehhez napenergiát használnak? Japán? Kína? Hong Kong? Egyik sem. A helyes válasz ...... |
|
Az Amerikai PR Szövetség, a PRSA a szakma egyik legelismertebb szervezete minden év elején közzéteszi, mi tekint az új év legfontosabb kommunikációs folyamatainak, milyen trendeket, változásokat tart különösen fontosnak. Idén sem történt ez másként, a PRSA 11 pontba foglaltan tekintett a kristálygömbbe. A trendek jó része - és a ez a mai globalizált világban cseppet sem meglepő..... |