|
|
|
|
2016.11.29.
|
Karácsonyi történetmesélés áruház módra |
|
|
Az angliai áruházláncok évek óta ádáz versenyt vívnak, melyikük készíti a legemlékezetesebb vagy leginkább szívhez szóló karácsonyi reklámfilmet. Éveken át a John Lewis filmjét várták a legtöbben, bemutatása szinte társadalmi esemény rangot ért el.
Idén meglehetősen kiélezett a küzdelem. A John Lewis, Waitrose, Sainsbury és a Marks and Spencer filmjét elnézve mindenki maga tudja csak eldönteni, melyik a legjobb. Egy dolog azonban világosan látszik: a filmek egyre nagyobb részének van komoly, társadalmi üzenete, sőt van köztük olyan, amelyik a társadalom kifejezetten érzékeny pontjára tapint rá........
|
|
2016.10.30.
|
Na ide se megyek többet |
|
|
Mintha kétfelé szakadt volna, hogy a cégek hogyan kezelik az ügyfélszolgálati panaszokat. Vannak a régimódi, kapcsolgatós rendszerek, ahol az ottdolgozók mintha saját maguk is inkább tanácsra szorulnának, mintsem segíteni tudnának. A másik oldalt a végletekig kifinomult és automatizált rendszerek uralják.........
Ahhoz hogy valóban elégedett legyen az ügyfél és a rendszer hozzájáruljon a cég imázsához, a cégeknek az ügyfelek problémáinak megoldását, nem pedig kezelésének automatizmusát kellene célozniuk.......
|
|
2016.09.01.
|
Hírlevelet tessék |
|
|
Számos cég hírlevéllel igyekszik rendszeres kapcsolatot tartani a partnereivel. Az üzleti partnereknek szóló hírlevelek azonban nem mindig érnek célba. Az új listák esetében különösen magas a pontatlan vagy elévült e-mail címek miatt visszapattanó levelek aránya, így aztán a megnyitási és a kattintási arány is jócskán elmarad a lehetségestől. A tartalomban is lehet hiba: a rossz hírlevél egyszerűen nem arról és nem úgy szól, ahogy a képzeletbeli olvasó számára az érdekes lenne.
Egy, az üzleti partnereknek, más vállalkozásoknak szóló B2B hírlevél sikeréhez 5 dologra van szükség........... |
|
2016.08.02.
|
A fenntarthatóság nem „Ki nevet a végén” |
|
|
A Volkswagen dízelbotrány egyéves évfordulójához közeledve kezembe került a cég 2014-es fenntarthatósági jelentése. Iskolapéldája annak, hogy a fennen hirdetett nemes gondolatok pillanatok alatt hogyan veszti hitelességüket. A jelentés 14. oldalán Martin Winterkorn, az Igazgatóság azóta már lemondott elnöke a következőket írja: “Tudjuk, hogy a növekedés kéz a kézben kell hogy haladjon a felelősségvállalás és a környezetvédelem ügyével. Sőt, az elmúlt években valójában ezek a tényezők váltak számunkra igazából értékteremtő tényezővé.”
Azok akik az elmúlt 11 hónapban nyomon követték, mi is történt a VW-vel, erre bizonyára elmosolyodnak vagy felhördülnek.......... |
|
2016.06.30.
|
A sport maradjon mindannyiunké |
|
|
Pár napja ért véget a foci EB és pár hét van hátra a riói Olimpia kezdetéig. A fociláz lecsengésével érdemes belekukkantani, mi is áll a sokszor érthetetlen intenzitású, néha már őrületbe hajló rajongás mögött, és hogy mindez a kommunikációval foglalkozóknak milyen tanulságokkal szolgál.
Sokak szemében a sport szeretete egy nemzet önbecsülésének jelképévé vált. „Annál többet érünk, minél jobbak a focistáink, kosarasaink, ping-pongozóink. Az ő sikerük a miénk is. Az ilyen eredménytől hangos a média és a kiugró eredményt elérőkével azonosítják az ország nevét és hírét” – vélik sokan........... |
|
2016.01.19.
|
Még nem megkerülhetetlen a CSR |
|
|
Bármennyire szeretném, nem osztom azt az optimizmust, amit a Deloitte nemrég készült felmérése sugall a CSR szemlélet megállíthatatlan terjedéséről.
A kutatás szerint a közép-kelet európai régióban megkérdezett nagyvállalati CSR vezetők “76 százaléka pozitívan látja a felelős vállalatirányítás alakulását a következő néhány évben, és egyharmaduk szerint az elkötelezettség el fogja érni azt a szintet, ahol az üzleti modell része lesz, hogyan kezelje a cég a társadalmi és környezetvédelmi kérdéseket”.
A kutatás módszertanának vizsgálatához nincs elég információm, bár abban biztos vagyok, hogy általában az emberek szeretik saját feladatkörük, munkájuk jövőjét biztosnak gondolni, így a CSR vezetők nyilvánvalóan a CSR fellendülésében bíznak. Azt azonban látom, hogy a gazdasági kihívások, a vállalatoknál az elmúlt 6-8 évben bekövetkezett költségmegszorítások rendre megcsappantották a CSR-ra fordított összegeket........... |
|
2015.11.12.
|
A tartalom fontosabb mint az időzítés |
|
|
Az amerikai Shift Communications ügynökség 2 évvel ezelőtt vizsgálta először, mi egy sajtóközlemény kiadásának a legjobb és legrosszabb időpontja.
A kutatás több ezer sajtóközlemény elemzésével arra jutott, hogy a hétfő és a kedd reggeli időpontban jelenik meg nagyságrendileg a legtöbb sajtóanyag, éppen ezért az ügynökség az aznapi későbbi, vagy más napon történő kiadást javasolta. Az idén végzett kutatás a 2 évvel ezelőtti munkára épít, de egyben tovább is lép...........
|
|
2015.07.02.
|
A személyiség ereje |
|
|
Kiváncsi vagyok, hogy Akio Toyoda személyes márkája elég erős-e ahhoz, hogy megállítsa azt a lavinát, amely a cég frissen kinevezett globális PR vezetőjének kábítószer vádjai kapcsán indultak el.
Az első hírek szerint Julie Hamp a Japánban egy nem engedélyezett fájdalomcsillapító nagy mennyiségben történt behozatala miatt került bajba. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy emögött pusztán nemtörődömség, emberi hiba, az utazás okozta oda nem figyelés vagy más ok húzódott-e meg. Az viszont biztos, hogy Toyoda saját személyes hitelességét és márkáját is csatasorba állította, hogy mindezt ellensúlyozza..........
|
|
|
|
|
|
|
|
|