|
|
|
|
2015.04.07.
|
1+1 nem 2 |
|
|
A szponzorálás vagy egy celeb támogatás sikerét mindig az adja, ha a híres ember hitelességét sértetlenül lehet a márka építésének szolgálatába állítani. Az imázs transzfer attól működik, ha egyik fél sem kényszerül méltatlan, az eddigi munkáját idézőjelbe tevő lépésre, csak akkor sokszorozza meg egy adott cég vagy termék értékét, ismertségét, elfogadottságát.
És bár jó 20 éve tudjuk, hogy van az a pénz, amiért korpás az ember haja, nemzetközileg pedig Keanu Reeves a Corn Flakes, Demi Moore a Diet Coke, Elijah Wood pedig a Pizza Hut híve, mégis nemcsak meglepett, hanem kifejezetten melléfogásnak tartottam, ahogy az ING Biztosító minapi névváltását és NN-re történő (vissza)keresztelését Ewan McGregor a reklámban beharangozta.....
|
|
2015.03.06.
|
Fenntartható országmodell kerestetik |
|
|
A CSR óriási utat tett meg, ahogy szokás mondani, a kisegítő irodából az igazgató tanácsterembe került. Ma már magára valamit is adó nagyobb cég elképzelhetetlen anélkül, hogy gondosan megtervezné és alakítaná az érintettekhez fűződő kapcsolatait, ne tervezné meg, hogy hogyan hat a vele együttműködő cégekre, beszállítóira, munkavállalóira és a környezetre. A CSR nem áll meg a cégeknél: komoly kezdeményezések jöttek létre arra is, hogy a városok tervezése, életük alakítása is a környezeti és társadalmi fenntarthatóságnak rendelődjön alá. Ideje, hogy a következő lépés is megszülessen, ez pedig az országok fenntarthatóságának szempontrendszere....
|
|
2015.01.26.
|
Párhuzamos világokban élünk |
|
|
Az atomenergia, a génmódosított élelmiszerek vagy az űrkutatás esete jó példa arra, amikor egy elhangzó fogalomról, kifejezésről vagy eseményről teljesen más jut az eszünkbe, mint a társunknak. Különösen igaz ez az összetett témák esetében, ahol közvetlen tudás és tapasztalat híján alkotunk véleményt. A most lezárult doktori kutatásom kapcsán is az vált világossá, hogy az emberek közel 30%-nak sem információja, sem véleménye nincs az atomenergiáról....... |
|
2015.01.08.
|
Az én listám más |
|
|
Olvasom a PR szakma két vezető médiája, a PR News és a PR Newswire előrejelzését 2015-re és nem értem. Az idei évre várható PR trendek között a 2 listán rendre a technológiai változásokra és a folyamatosan változó fogyasztói szokásokra rezonáló figyelmeztetések sorakoznak: videó tartalom nélkül már mit sem ér a PR, most már aztán tényleg mobilban kell gondolkodni, tartalom generálás az alapja a kommunikációs munkának, az azonnaliság az egyedüli elfogadható sebesség, és így tovább. Túl azon, hogy mintha tavaly is hasonlókat olvastam volna, leginkább az fáj, hogy egy szó sem esik arról, hogy miről is kellene kommunikálni. A megkérdezett szakértők mintha tudomást sem vennének arról, hogy a PR-nak lényegesen komolyabb ambíciói voltak, mintsem hogy cégek digitális marketing tevékenységének legyen a végrehajtója....... |
|
2014.11.12.
|
Bizalom kontra hírnév |
|
|
Szívemből szólt Robert Knott és Brent McGoldrick, amikor a hírnévvel szemben a bizalom szintjét állították az üzleti kommunikáció legfontosabb mércéjévé. Állításuk szerint az adott cég iránti fokozott bizalom sokkal inkább valószínűsíti, hogy avval az céggel valamilyen kapcsolatba lépünk, mint önmagában a cég hírnevének a foka. Bármennyire jóhírűnek is tartjuk a céget, számos ok lehet, ami miatt távol tartjuk magunkat attól, hogy az adott gyártó termékét vegyük le a polcról, vagy hogy oda menjünk dolgozni.
A dolog arról is szól, hogy miközben a vállalati PR-rel foglalkozó szakemberek hada tekinti elsődlegesnek a szervezet hírnevének menedzselését, mindez fabatkát sem ér a bizalmat teremtő és rendre megújító lépések nélkül. ...... |
|
2014.09.30.
|
Nem ér a nevem |
|
|
Egyre gyakrabban merül fel a gondolat, hogy a maláj légitársaságnak névváltással kellene kilábalnia az imázsát ért súlyos megrázkódtatásból. Az MH17-es járat titokzatos eltűnése, majd az 592-es gép Kelet-Ukrajna feletti lelövése minden szempontból földhöz csapta a légitársaságot. A kommunikációs szempontok alapján egyetértek azokkal, akik egy névváltásban látják a kilábalás egyik fontos elemét...... |
|
2014.02.19.
|
PR oktatás és a változó világ |
|
|
Diákok nem egyszer panaszkodnak, hogy olyan dolgokat tanulnak, amire valójában semmi szükségük sincs. A különböző okból fakadó panaszok mögött azért nem egyszer igazság rejlik: az oktatás nem igazán tart lépést a gyakorlattal. Érdemes ilyen szempontból megnézni, hogy a PR oktatás hagyományos keretei megfelelnek-e a mai kor kommunikációs szakmai követelményeinek.
A főiskolai, egyetemi PR oktatás hagyományosan média centrikus, ráadásul a hagyományos médiát helyezi a középpontba. Az innen kikerülők meglehetősen jól kiigazodnak egy sajtótájékoztató megszervezésének, egy sajtóanyag megfogalmazásának és a sajtó történetének labirintusaiban. Ugyanakkor bevallják, hogy újságot csak elvétve vesznek a kezükbe és a híreket sem a TV-ből követik. Mindez azt jelenti, hogy a való világban, ha PR-rel akarnak a későbbiekben foglalkozni, nem ilyen ismeretekre lenne szükségük. 4 olyan elemet látok, ami az itthoni és a külföldi curriculumokból rendszeresen hiányzik ...... |
|
2013.12.18.
|
A vállalkozás évszázada |
|
|
"A 21. század a vállalkozásról szól, úgy, ahogy az előzőben a vállalatok voltak a középpontban" - mondta Záboji Péter, a CX-Ray első embere. Hol máshol hangozhatott volna ez el, mint az IBS Budapest díjátadó ünnepségén, ahol a negyedéves hallgatói csapatok PR terveikkel versenyeztek? Az utóbbi néhány hétben láttam és segíthettem diákjaimat abban, hogy minél hatásosabb PR tervet dolgozzanak ki a CX-Ray, a hálózat elemzés úttörő cége számára ...... |
|
|
|
|
|
|
|
|