Az állandóvá váló piaci és környezeti kiszámíthatatlanság számos cégnek jelent folyamatos fejtörést. A bizonytalan piaci körülmények, a gyorsan változó fogyasztói igények, az exponenciális léptékű technológiai fejlődés számos, korábban stabilnak gondolt ponton kérdőjelezi meg a cégek működését. A HR-biztonság megteremtésére született megoldások sok elemükben eltérőek, abban mégis hasonlítanak, hogy mind az ott dolgozók részéről, mind pedig a szervezet egésze szempontjából a változásokhoz történő maximális alkalmazkodási és fejlődési készséget igénylik. Mindez a változásra felkészítő HR szolgáltatókat eddigi működési modelljük és kínálatuk újragondolására készteti.
„A változás szükségességét mi magunk is egyre feszítőbbnek éreztük” – mondta Zsikla Gábor, a szervezetfejlesztés piacán vezető magyar Flow Csoport ügyvezető igazgatója. „Ezért döntöttünk úgy, hogy a korábbi hét tagcégből összeolvadó Flow Magyarország, illetve a Human Telex Consulting a jövőben önállóan folytatja tevékenységét. Evvel nemcsak számokban is jobban mérhető szolgáltatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek, hanem mind a szervezetfejlesztés, mind a tréningek területen meg tudjuk erősíteni vezető szerepünket” – mondta Zsikla Gábor.
A szervezeti változás képességében oroszlánrészt játszik az egyéni készségfejlesztés, ennek módja pedig az elmúlt 10 évben gyökeresen átalakult. A cégek egyre inkább elvárják, hogy munkatársaik gyorsan, távolról és azonnal tudjanak személyre szabott fejlesztéshez hozzájutni. Ráadásul a tapasztalatok szerint ez akkor bizonyul eredményesnek, ha nemcsak egyszeri tréning keretében történik, hanem folyamatosan segíti is a munkatársakat.
„A Human Telex Consulting azt ismert fel, hogy olyan, hosszabb távon is érvényesülő egyéni viselkedésváltozást kell elősegítenie, ami képes a szervezeti alkalmazkodási képességet biztosítani.” – mondta Zala Ákos, a Human Telex Consulting ügyvezető igazgatója. „A digitalizációval megváltozott a tudás elsajátításának módja. A jövő a tudás megszerzésének új útjairól szól, ebben pedig az online tanulás, a folyamatos, „on the job” tréning, a különböző módszerekből ötvözött, egyénre szabott módszerek egyaránt szerepet játszanak. A HTC az élenjáró tréningmódszerek, az akár távolról is elérhető, adaptálható készségfejlesztési módszerek révén a tudás elsajátításának új módját teremti meg.” – mondta Zala Ákos.
A Flow Csoport átalakulásával, a Flow Magyarország létrejöttével még inkább lehetővé válik a nemzetközi sztenderdek, az élen járó módszerek gyors adaptálása.
„Az elmúlt években rengeteg energiát fordítottunk a Flow márka nemzetközi megteremtésébe” – mondta Kalmár Péter, a Flow International ügyvezető igazgatója. „A Flow International létrejöttével elmondhatjuk, hogy ma már gyakorlatilag nincs olyan kontinens, ahol ne lenne jelen a Flow nevével fémjelzett vezetői gondolkodás és változásmenedzsment szemlélet. Mindennek az ügyfelek a haszonélvezői, akik a világ bármelyik pontján ugyanahhoz a magas színvonalú szolgáltatáshoz jutnak. Különösen a multinacionáis cégek tartják fontosnak, hogy a legkülönbözőbb országokban működő leányvállalataik egyaránt élenjáró, sztenderdizált, mégis az adott cégre szabott szolgáltatást kapjanak” – mondta Kalmár Péter.
A Flow Magyarország és a Human Telex Consulting továbbra is közösen gondozza az immár szakmai etalonnak számító, minden évben áprilisában megrendezett Flow Leadership Konferenciát és a felső- és középvezetők képzését szolgáló Flow Management Akadémiát.
|