Az új OBI áruház megtervezésénél és kialakításánál a környezetvédelem sok összetevős szempontjai elsődlegességet élveztek. Az áruház a fénycsapdaként szolgáló dongáknak és a kupolának köszönhetően folyamatosan részesül természetes fényben, ami nemcsak a világítási igényt csökkenti, hanem egyben barátságosabbá is teszi a környezetet mind a vásárlók, mind az áruházban dolgozók számára. Az OBI áruház műszaki üzemeltetése teljes mértékben számítógépes vezérléssel történik. A rendszer számos energiatakarékos megoldást tesz lehetővé, mivel a légcsere, a fűtés - hűtési rendszer valamint a világítás optimalizálása is szoftverek révén történik. A rendszert alkotó üzemeltetési berendezések kiválasztásánál az energiahatékonyság és a környezeti káros hatások minimalizálása volt az elsődleges szempont. A fűtés esetében - a távhővel történő fűtés révén - nem keletkezik pontforrás szennyeződés, ami a környéken élők környezetének megóvását szolgálja. Elsődleges szempont volt a nyári melegben jelentkező hűtési igény csökkentése is. Ennek különösen az áruház kertészete esetében van nagy jelentősége, hiszen - az ország legnagyobb ilyen jellegű kertészeteként - hatalmas üvegfelületekkel fedett részek klimatizálását kell megoldani. Ennek érdekében kerül napvédő hőstop üveg bevonat az üvegtető felületére, ami a nyári hőség idején is csökkenti a hőérzetet, kellemessé teszi az üvegtető alatti tartózkodást és lényegesen csökkenti a klíma igénybevételének szükségességét.
A tavaszi és a nyári időjárásnak egyre inkább velejárója a hirtelen lezúduló, nagy mennyiségű csapadék is, ezért nemcsak ennek elvezetésére, hanem hasznosítására is megoldás készült. Ha néhány perc alatt 10 mm-nyi csapadék képes lezúdulni, ez - a hatalmas felület következtében - az OBI áruház felületére számítva 600 m3 csapadék víz azonnali elvezetését igényli. Annak érdekében, hogy ez a mennyiség ne okozhasson a környéken özönvíz-szerű áradást, az áruház külső parkolója alatti területen három, ún. záporvíz tározó tartály került elhelyezésre. A tárolók révén az esővíz biztosítja a kertészet napi 15 m3-t meghaladó locsolási igényét, ezzel pedig nemcsak az üzemeltetés költségeit csökkenti, hanem mérsékli a környék vízhálózatának igénybevételét is.
Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, már hat budapesti és tizenkilenc vidéki áruházban, 181.000 m2 eladótéren, 1870 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc az elmúlt évben 16 millió látogatót fogadott, akik közül 8,3 millióan vásárlóvá is váltak. 2004 decemberében a magyarországi OBI áruházlánc a piaci szereplők közül elsőként kapott Superbrands díjat, majd 2008-ban és 2010-ben újból elnyerte a díjat, szintén 2010-ben pedig elnyerte a CSR Best Practice elismerést. Mindezekkel az OBI megerősítette helyét a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák és a felelősen működő magyarországi vállalkozások sorában.
|