"Az új honlap struktúrájának és látványának kialakításánál a vevő fejével gondolkodtunk." – mondta Illés Gyöngyi, az OBI Hungary marketing igazgatója. "A tőlük érkező rendszeres visszajelzésekre támaszkodva tudtuk meghatározni, milyen problémáikat szeretnék vásárlóink nálunk megoldani, milyen ötleteket keresnek és mi az, amit különösen fontosnak tartanak. Úgy látjuk, a mai világban a vásárlók két, látszólag ellentétes dolgot igényelnek. Egyrészt szeretnék, hogy könnyen és gyorsan eligazodjanak a termékek között és a lehető leghamarabb meg tudják venni, amit konkrétan keresnek, másrészt elvárják, hogy eladóink, árubemutatóink ötletekkel és tanácsokkal segítsék őket, tippeket adjanak, velük gondolkodjanak. Honlapunk is ezt a két funkciót tölti be. Az előkészítés, a gondolkodás folyamatát tippekkel, tanácsokkal és az egyes munkák részletes leírásával segítünk, miközben a honlap naprakészen tartalmaz minden információt, ami az áruház megtalálásához, a termékek és szolgáltatások közötti eligazodáshoz, vagy éppen kiemelt ajánlataink áttekintéséhez szükséges. Velünk így könnyen megy a kiválasztás és vásárlás minden mozzanata." – mondta Illés Gyöngyi.
A megszokott címen található (www.obi.hu), megújult honlap jelenleg 15 vásárlási útmutatót és 10 projekt útmutatót sorakoztat fel. Ezek alapján minden érdeklődő már a tervezés stádiumában pontosan fel tudja mérni, milyen anyagokra és mennyi időre van szükség például a laminált padló lerakásához, a tetőszigetelés felújításához, egy mosdó felszereléséhez, vagy éppen egy kerti út kialakításához. Az anyag és eszközigény összeállítását részletes bevásárló lista segíti. Az akciós termékekről a virtuálisan is lapozható újság ad információt, az egyes áruházakban nyújtott szolgáltatásokat pedig mind a 25 áruházra egyenként lebontva lehet megtalálni. A vásárlást és hazaszállítást követően az egyes munkafázisok megértését, sőt akár a munka közbeni „puskázást” az is segíti, hogy a munkák egyes műveleit leíró és fényképekkel illusztrált bemutatókat le is lehet tölteni és ki is lehet nyomtatni.
Az új honlap kiemelt hangsúlyt helyez az interaktivitásra, az egyes érdeklődőkre szabott speciális információk átadására is. Az áruház felkeresését a pontos távolságot, menetidőt és útleírást tartalmazó útvonaltervező segíti, a speciális kérdések tisztázását közvetlen kapcsolatfelvételi lehetőség szolgálja, az újságírók és az érdeklődők pedig a sajtószobából képeket tölthetnek le maguknak.
"Az új honlappal a piacon betöltött vezető szerepünk mellett a barkácsolással, az otthon és a környezet fejlesztésével, szépítésével foglalkozó honlapok között is vezető szerepet kívánunk betölteni. Úgy gondoljuk ehhez a trend-meghatározó szerephez a létező legjobb úton járunk, amit az immár harmadik alkalommal elnyert Superbrands díj is igazol. Az, hogy 2006 és 2008 után a zsűri ismét kiemelkedő márkának nyilvánította az OBI-t, jelzi, hogy a vásárlói lojalitás erősítéséért, a termékkihelyezési koncepciónk megújításáért és a minden partnerünkkel kialakított korrekt viszonyért folytatott munkánk meghozta gyümölcsét. Minden erőnkkel a vásárlói bizalom erősítését célozzuk és ezt ismeri el a mostani díj is." – mondta Illés Gyöngyi.
A Superbrands díjat idén 6. alkalommal ítélte oda a független márkaszakértőkből álló zsüri. Az üzleti világ különböző területeiről kikerülő díjazottak közös jellemzője, hogy a márkájukhoz kapcsolódó értékek olyan érzelmi és kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket az üzleti szféra szereplői elvárnak és elismernek, vagyis amiért megbíznak benne. A Superbrands díj független szakmai rangját igazolja, mind a jelölti listára történő kerülés, mind a döntés kizárólag a bírálók saját tapasztalata és szaktudása alapján születik. A díjra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, már hat budapesti és tizenkilenc vidéki áruházban, 181.000 m2 eladótéren, mintegy 1800 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc az elmúlt évben 16 millió látogatót fogadott, akik közül 8,3 millióan vásárlóvá is váltak. 2004 decemberében a magyarországi OBI áruházlánc a piaci szereplők közül elsőként kapott Superbrands díjat, majd 2008-ban és 2010-ben újból elnyerte a díjat. Mindezzel az OBI megerősítette helyét a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák sorában.
|