A december 18-án megnyílt, 23. OBI áruház építési munkálatai idén tavasszal kezdődtek Kecskeméten az Izsáki út és Kórhánközi út közötti részen. A Dalessa Kft. beruházásában és az EMEL Kft. kivitelezésében megvalósuló építkezés eredményeként egy 4.700 négyzetméteres belső eladótérrel és 2.400 négyzetméteres kertészettel rendelkező, korszerű otthonfejlesztési áruház települ Kecskemétre. Az Izsáki út 12/b alatt, egy bevásárló központ keretei között megnyíló OBI áruház becsült beruházási értéke mintegy 1,5 milliárd forint körül alakul, az induló árukészlet pedig eladási áron számolva 800 millió forintot tesz ki. Az árbevételét és a magyarországi üzletek számát tekintve egyaránt piacvezető OBI komoly reményeket fűz a kecskeméti áruház megnyitásához.
"Nagyon örülünk annak, hogy karácsony előtt egy héttel megnyitottunk, mert így megmutathatjuk, hogy az ajándékozás, a meglepetések vásárlásának és készítésének is egyik fellegvára vagyunk. Nagy alapterületű kertészetünk választékának jelentős részét pontosan ezért az ünnepi készülődéshez szükséges eszközök, díszítők és ajándéktárgyak teszik ki. Meggyőződésünk, hogy ezzel új színt hozunk a város életébe. Kutatásainkból is tudjuk, hogy sokan várják az OBI megérkezését, hiszen Dunaújvárosból, Szolnokról, Szegedről vagy éppen Pestről már ismerik áruválasztékunkat, a vevőorientált kiszolgálást és versenyképes árainkat. Abban bízunk, hogy Kecskeméten is sokan keresik majd a hagyományosan négy árucsoportba sorolt termékeinket. A kecskeméti áruházban is több tízezerféle terméket tudunk bemutatni, termékbemutatók és szolgáltatások teszik még könnyebbé az igényeknek megfelelő termék megtalálását, kiválasztását, megvásárlását és hazaszállítását. Itt is igaz, hogy kiemelten fontosnak tartjuk a környezet megóvására, az ezzel kapcsolatos szemlélet és gyakorlat formálására tett erőfeszítéseinket. Kínálatunkban évek óta megtalálhatóak a mérgező anyagoktól mentes festékek és lakkok, a termékek egy része újrahasznosítható, környezetbarát anyagból készült, a faáruk pedig kizárólag erdőgazdálkodási telepítésből származnak. A környezettudatos nevelést az immár 12. évébe lépett hódprogram szolgálja. A WWF-fel közösen szervezett hódismereti órák keretében legutoljára idén tavasszal az ország 16 OBI áruházában összesen mintegy 2300 általános iskolás diák szerezhetett tudást egy rendhagyó környezetismeret óra keretében egy, a családját és otthonát szerető és ápoló állat életéről. A legközelebbi programsorozat keretében, 2009. elején pedig éppen itt, Kecskeméten indul útjára, így sokuk gyerekével remélhetőleg a hódórákon találkozunk!" - mondta Reiter László, az OBI Hungary Retail Kft. ügyvezető igazgatója.
Az OBI termékei hagyományosan négy területet ölelnek fel: a lakáskultúrát, a műszaki cikkeket, az építkezéshez-felújításhoz kapcsolódó termékeket, valamint a kerti cikkeket. Az új OBI áruházban mind az építkező, lakásfelújító, otthonaikat és kertjüket szépítő látogatók, mind pedig az ezzel foglalkozó szakemberek megtalálják majd az elképzeléseikhez illő termékeket és szolgáltatásokat. Az új áruház több tízezer áruféleséget, állandó bemutatókat (többek között barkács- és kertigép, valamint fürdőszoba bemutató), továbbá számtalan vevőbarát szolgáltatást (a teljesség igénye nélkül: bankkártyás fizetés, házhoz szállítás, méretre vágás, képkeretezés, festékkeverés, függönyvarrás, áruvásárlási hitel, utánfutó kölcsönzés) kínál (további részletek a háttéranyagban találhatók).
"Bízunk abban, hogy itt is sikeresek lesznek azok a kereskedelmi, árképzési és kommunikációs módszereink, amelyek révén piacvezető pozíciónkat kivívtuk. Meggyőződésünk, hogy a kecskeméti áruház megnyitásával nagyon sok hűséges új vásárlót nyerünk meg magunknak. Piaci elsőségünk egyértelmű nyertese a vásárló, hiszen nálunk szélesebb termékválasztékkal és alacsony árakkal találkozhat, ráadásul minderre egy vonzó, vevőbarát áruházi környezetben kerül sor. Arra törekszünk, hogy a >>Lakásból otthont<< szlogen jegyében most már Kecskeméten is első számú áruházként elégítsük ki a vásárlók otthonteremtéshez kapcsolódó igényeit. Függetlenül attól, hogy ki milyen pénztárcával érkezik, fontos, hogy az eligazodást és a vásárlói döntést egyértelmű, jól áttekinthető árkommunikáció, és főleg a piacvezetőhöz méltó vonzóan alacsony árak segítik. Akinek pedig tanácsra van szüksége, bátran fordulhat 70 fős munkatársi gárdánk bármely tagjához vagy az általuk javasolt mesteremberekhez." - mondta Muhari Katalin, a kecskeméti OBI áruház vezetője.
Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Az áruházlánc a 2007-2008-as gazdasági évben is folytatta dinamikus expanziós politikáját. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, már hat budapesti és tizenhét vidéki áruházban, 167.000 m2 eladótéren, 1900 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc árbevétele a 2008. április 30-val zárult gazdasági évben 53,7 milliárd forintot tett ki, 16 millió látogatót fogadott, akik közül 8,3 millióan vásárlóvá is váltak. 2004 decemberében a magyarországi OBI áruházlánc a piaci szereplők közül elsőként kapott Superbrands díjat, majd 2008-ban újból elnyerte a díjat. Mindezzel az OBI megerősítette helyét a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák sorában.
|