PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@peppepr.hu"...blog: PeppeR:sauce

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
Átadták a felújított komáromi Duna hidat
2006.12.20. infrastruktúrafejlesztés/UKIG forrás: PeppeR
Határidőre készült el az 1,37 milliárd forintos beruházás. Ünnepélyesen átadták a Komáromot és Komárnot (Révkomárom) összekötő, felújított Erzsébet-hidat. Az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság és Slovenská správa ciest (Bratislava) megrendelésében végzett, 5.418.783 euro (mintegy 1,37 milliárd forint) nettó értékű beruházás 2005. november 30-án kezdődött és a tervnek megfelelően rá egy évre, 2006. november 30-án fejeződött be.
  A felújított hidat a mai ünnepség keretében adta át a forgalomnak Ing. Milan Mojs, a Szlovák Köztársaság Közlekedési, Postaügyi és Telekommunikációs Minisztérium államtitkára valamint Horváth László, az Útgazdálkodási és Kordinációs Igazgatóság (UKIG) igazgatója. Az 1892-ben felavatott, a Duna két partját összekötő vasszerkezetes Erzsébet-híd teljeskörű felújítása már régóta esedékes volt, hiszen azon a korróziós gócpontokon túl esetenként még a II. világháború idején keletkezett sérülések is megvoltak. Először egy 1998-ban készült időszakos felülvizsgálati dokumentáció hívta fel a figyelmet a rekonstrukció sürgősségére, mégpedig a beavatkozást igénylő hibák konkrét megnevezésével és megjelölésével. Ebben az időszakban élénkültek fel és váltak rendszeressé a híd felújításának jogi, pénzügyi és műszaki kérdéseivel foglalkozó szlovák-magyar tárgyalások. Mivel a híd a két ország osztatlan közös tulajdonát képezi, így azon bárminemű beavatkozás is csak akkor lehetséges, ha abban egyetértés van a két ország szakértői között. A tárgyalások eredményeként a teljes körű felújítására vonatkozó engedélyeket 2003-ban adták ki a két ország illetékes hatóságai, a rekonstrukciós munkák feltételeit pedig a két ország illetékes minisztériuma egy tárcaközi megállapodás keretében 2005. július 15-én rögzítette. A hídon félpályás forgalomterelés mellett a kivitelezési munka 2006. február 14-én kezdődött el és bár a kedvezőtlen tavaszi időjárás (esőzések, árvíz) kismértékben hátráltatta a megvalósítást, a munkák rendben lezajlódtak. A négy medernyílásból álló híd tartószerkezetei kéttámaszú, alsópályás, rácsos acélszerkezetek. A támaszközök 102 m-esek, az egy pilléren lévő támaszok 1,5 m-re vannak egymástól, a szabad nyílás pedig a pillérek teteje között mérve 100,0 m. A híd rekonstrukciós munkái során először eltávolításra kerültek a Duna medrében még fellelt roncsok és megtörtént a meder kotrása és a mederpillérek kőszórásos védelme. Az alépítményi munkák során a hídfők és pillérek fugajavítása, saruk beszabályozása történt meg. A felszerkezeti munkáknál említésre méltó a főtartó végoszlopok megerősítése, új vizsgálójárda kialakítása, a régi vasbeton gyalogjárda helyetti új ortotróp acélszerkezetű gyalogjárda építése, végkereszttartók megerősítése, felső szélrács bekötésének javítása és a korlát oszlopok megerősítése, amelynek munkálataihoz a 8500 m2 méretben megépített, függesztett állvány került kialakításra a Duna felett. A szerkezeti erősítések elsődleges célja egyébként nem a híd jelenlegi teherbírásának növelése volt, hanem a szerkezet teherbírásának egyenletessé tétele, azaz a meglévő gyenge pontok kiiktatása. Így szükséghelyzetben akár nagyobb jármű átkelése is megengedhető. A teljesen új korrózióvédelmi bevonat elkészítését 2, uszályra szerelt szemcseszóró felülettisztító berendezés és a felépített 20.000 m3 keretes állvány biztosította. A gondosan becsomagolt keretes állványról hordták fel a 3-, illetve 4 rétegű új bevonatrendszert. A szigetelés- és burkolatcsere során a 2. és 3. medernyílás feletti vasbeton előregyártott elemekből álló pályalemez helyenként átlyukadt, melynek szakszerű javítása megtörtént. A 20 cm-rel megnövelt szélességű kocsipályán a felület kiegyenlítés után RMA szórt szigetelés és kétrétegű öntött aszfalt burkolat készült, míg az új gyalogjárdákon kopásálló, járható szigetelés biztosítja a járdalemez sókorrózió elleni védelmét. A hídtartozékok közül cserélésre került a dilatációs szerkezet, a híd teljes közvilágítási hálózata, a hajózási jelzések és a radar-árbócok és szintén cserére szorult a hídon lévő 4 radar visszaverő berendezés is. A magyar és a szlovák oldali hídfőnél a főtartó végoszlop megerősítések során új végoszlop-takaró lemezek kerültek elhelyezésre, melyeken a két ország és a két város címere köszönti az arra járókat.
 


<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004