Tudjuk, nincs két egyforma partner, nincs két egyforma feladat és nincs két egyforma megoldás sem. A PeppeR nem sémákra, hanem munkatársai szaktudására és tapasztalatára építve végzi feladatát. A kommunikációs kihívások kezelése során nincsenek készen kapható, azonnali megoldások. Az újabb akadályok stratégiai szemléletű megközelítését és a hatékony együttműködés alapját az együttgondolkodás jelenti, ami az ügyfél megértését és az ügynökség bevonását egyaránt feltételezi.
1. A feladat megértése
Vajon egyértelmű és pontos-e a feladat meghatározása? Milyen általános célokba ágyazva kell az adott kommunikációs feladatot megoldani? Vajon a feladat kezelhető-e a kommunikáció eszközeivel?
2. Kutatás
Milyen az a közeg, ahol hatást kívánunk elérni? Mit tudunk a környezetről, a szereplőkről, üzenetünk eljutását támogató és a gátló tényezőkről? Milyen kép él rólunk a célcsoportban?
3. Tervezés
Mit kívánunk elérni? Milyen eszközöket kívánunk ehhez alkalmazni? Kik játszanak kulcsszerepet ebben a folyamatban? Milyen hatást tudunk elérni és ezt, hogyan kívánjuk mérni? Milyen ütemezés szerint kívánunk dolgozni? Milyen költségvetés szükséges a kívánt hatás eléréséhez?
4. Kommunikáció
Üzeneteinknek a feladat megértésén és kutatáson alapuló pontosan megtervezett eljuttatása
5. Visszacsatolás
Milyen mértékben volt tevékenységünk eredményes? Vajon az eredmények igazolják-e az előzetes elképzelés helyességét és az elvégzett munkát? Milyen lehetőségek adódnak az új helyzetben?
|