PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@peppepr.hu"...blog: PeppeR:sauce

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
2009.08.31. A takarékszövetkezetek az élre ugranak?
  Érdekes bankpiaci trend fordulatról tett közzé nemrég egy tanulmányt a Scale Consulting. A korábban sokak által régimódinak és lassú fejlődésűnek gondolt takarékszövetkezetek helyzete és megítélése a válság hatására egyértelműen megváltozott. Sőt, bár szokatlannak tűnhet a gondolat, de a bankok több téren akár tanulhatnának is a takarékszövetkezetektől.
 
 
 

A takarékszövetkezetek ugyanis előnyt tudtak kovácsolni több, régóta meglévő adottságukból és ezek tudatos kihasználásából: kedvező forráshelyzetüknek köszönhetően versenyhelyzetük a globális pénzszűkével küzdő bankokkal szemben javult, jól használják ki, hogy integráltan - az átfedésekre is ügyelve - képesek kezelni lakossági és kis- és középvállalati ügyfeleiket, és számos területen jelentkeztek a szétszabdalt takarékszövetkezeti szektor integrálását jelző elemekkel. Ennek is köszönhető, hogy bizonyos területeken a pénzpiacból szerzett részesedésük már messze meghaladja a 4,7CLASS=required %-os mérlegfőösszeg részesedésüket. A takarékszövetkezetek ügyfelei egyébként az átlagos bankhasználóknál (40 éves) idősebbek (47 év), sőt ügyfeleik fele 50 év feletti, míg más bankok ügyfelei között többségben vannak a 18 és 35 év közöttiek. A magyar felnőtt bankhasználó lakosság 16CLASS=required %-a vallja magát takarékszövetkezetesnek. Fő bankként a lakosság egytizede választotta, mely a képzeletbeli dobogó második helyét hozta számára. Ügyfelei annyira elégedettek, hogy amennyiben újból választaniuk kellene, túlnyomó többségük esetében választásuk ismét a takarékszövetkezetre esne. A takarékszövetkezetek tudatosan építenek arra, hogy ismerik és elérik ügyfeleiket. Ennek is tulajdonítható, hogy hiteleik kimutathatóan később kerülnek behajtási szakaszba. A takarékszövetkezetek az élő kapcsolatnak köszönhetően érezhetően könnyebben jutnak hiteles ügyfeleikkel kompromisszumos megoldásra. Ennek értékét mi sem jelzi jobban, minthogy egyes bankok éppen ezt a módszert kezdték tanulmányozni, hiszen nekik is építeniük kell a rosszul fizető adósok kezelésének speciális tapasztalataira. A takarékszövetkezetek az ügyfeleikhez fűződő szoros kapcsolatnak köszönhetően képesek arra is, hogy lakossági és kis- és középvállalati ügyfeleiket egységes szemlélettel, integráltan kezeljék. Felismerték, hogy egy kisvállalkozás esetében a vállalkozás pénzügyeit és a tulajdonos – vezető pénzügyeit csakis egységesen érdemes kezelni. Mivel a magyar gyakorlatban számtalan lehetőség nyílik a két terület közötti átjárásra, ezért a jó pénzügyi partner mindkettőn rajta tartja a szemét. És bár nincs pontos statisztika erről, de nagy biztonsággal állítható: a 148 integrált takarékszövetkezet esetében a 330.000 KKV ügyfél és a 750.000 lakossági ügyfél között ilyen értelemben jelentős a kapcsolódás, az átfedés. Ügynökségünk végzi az idén 5. születésnapját ünneplő Scale csoport kommunikációs teendőit.

 
  forrás: PeppeR | szerző: PeppeR  
<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004