2009.03.04.
|
6 országban koordináltuk egy regionális kutatás bemutatását |
|
|
"Kit érdekelnek az ügyfelek?" címmel budapesti sajtóreggelin mutatta be ügynökségünk azt az átfogó regionális kutatást, melyet a TARGET Személyzeti Tanácsadó Csoport és a Henley Business School végzett. A régió országaiban dolgozó 1200 külföldi menedzser megkérdezésével végzett kutatás megállapításai sok szempontból kritikus képet tárnak a régió vezetői, így a magyarok elé is. A vélemények tükrében elsősorban az ügyfélorientált hozzáállás hiánya, valamint a szakszerűtlen vállalatvezetés jelenti Közép-Kelet-Európában a vállalkozások legnagyobb problémáit. Ugyanakkor a helyi vezetők ambiciózusak és keményen dolgoznak, az üzleti környezet dinamikus és a női vezetők jobban teljesítenek, mint a férfiak. |
|
A régióbeli hasonlóságok mellett minden ország vezetői kultúrájának megvannak a maga sajátosságai. Magyarország esetében az ügyfelek kiszolgálása, a bürokrácia, a korrupció és a szervezetlenség jelent elsősorban komoly problémát, azonban a magyar vezetők kiemelkedően erősek a személyes kapcsolatok, a kreativitás és az informális jelleg terén. Mégis míg a magyarok személyes kapcsolataikban közvetlenek, ezt a pozitív hozzáállást nem hasznosítják megfelelően az ügyfélkapcsolatok terén. Gyengének vélik a magyar vezetőket az egyes kultúrák megértése és az azokhoz való alkalmazkodás, a külföldi ügyfelek és kollégák kezelése, valamint az idegen nyelvi készségeket illetően. Mindezen felül pedig a magyar vezetők lényegesen pozitívabb képpel rendelkeznek önmagukról, mint ahogyan őket a külföldiek megítélik.
Ügynökségünk koordinálta a kutatás eredményeinek bemutatását mind a 6 érintett országban és Ausztriában, mégpedig a 27&More hálózat tagjaira támaszkodva. A kutatás adatainak újszerűségét és tartalmát, valamint az átfogó előkészítést jól érzékelteti, hogy Magyarországon több mint 50, az egész régióban pedig mintegy 200 cikk és műsor - közte számos rádió és TV program - foglalkozott a témával. |
|
|
forrás: PeppeR | szerző:
PeppeR |
|