|
A PR szakma előtti kihívásokról fejtette ki véleményét Sarlós Gábor a Kreatív című marketingkommunikációs szaklap júniusi számának Műhely rovatában. A szerző szerint a szakma válaszúthoz érkezett: csak úgy bizonyíthatja nagykorúságát, ha képes szembenézni a szakmát az elmúlt években gyengítő és megosztó kihívásokkal. |
|
A PR szakma mozgástere szűkebbé vált és ennek nem csak a megrendelői oldalon jelentkező költségvetési korlát az oka. Sokkal inkább igaz, hogy a PR szakma mellé felnőtt jónéhány más olyan szakma is, amely szintén a stratégiai kommunikációt, az arculatformálást, a társadalmi-gazdasági-közéleti kapcsolatépítést vállalja. A vezetői tanácsadókkal, marketing cégekkel, ATL és BTL ügynökségekkel, rendezvényszervezőkkel folytatott versenyben a PR szakma gyakran alulmarad. A szerző szerint a szakmának - összefogással és kezdeményező, újszerű hozzáállással - bizonyítania kell. Ehhez 4 kulcslépést kell megtenni. Szembe kell nézni a globalizálódó világ kihívásaival, és ennek megfelelően kell adaptálni a PR eszközrendszerét! Kezdeményező szerepet kell betölteni a szakma tevékenységének mérhetőségét illetően, ebben egységes szempontokat és elvárásokat kell megfogalmazni. Létre kell hozni a megbízók és az ügynökségek közötti fórumokat, amelyek az egységes elvárások, a standardizálás, a minőség megbecsülését kell hogy szolgálják. Végül pedig értéket kell létrehozni, olyat, amelyet az ügyfél a cége értékének növekedésében is igazolva lát. Ha ezekbe az irányokba tud közösen elmozdulni a szakma, akkor van esélye a talponmaradásra, a további fejlődésre. A cikk nyomán hasonló témáról az Info Rádió interjút is készített Sarlós Gáborral.
|
|