2004.10.20.
|
A légitársaságok mutatnak példát a mobilszolgáltatóknak |
|
|
A Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég meglepő szemszögből vizsgálta meg a légitársaságok és a mobilszolgáltatók működése közötti üzleti hasonlóságokat.
|
|
A kutatás arra kereste a választ, hogyan lehet jövedelmezővé tenni a Nyugat-Európában már bevezetett, hazánkba pedig most érkező 3G, vagy más néven UMTS, mobilkommunikációs technológiát. Mivel Nyugaton még nem sikerült nyereséges üzleti modellt kidolgozniuk a mobilszolgáltatóknak a harmadik generációs szolgáltatásokra, ezért Magyarországon is óvatossággal néznek a mobilcégek az újdonság bevezetése elé. A Roland Berger kutatás eredménye alapján a probléma megoldását a légiközlekedésben már régóta ismert kapacitásmenedzsment jelentheti. Így határozzák meg a légitársaságok a "business class" helyek számát, a várható foglalási mennyiség függvényében. Az olyan jellegzetes megoldások, mint a helyfoglalási határidők az "economy class"-on biztosítják, hogy az üzleti utazók inkább "business class" jegyeket vásároljanak, elfogadva azok magasabb árait. A projektek tapasztalatai azt mutatják, hogy a hozam menedzsment bevezetése az árbevételt 3-8 százalékkal, a profitot pedig akár ennél is nagyobb mértékben növeli. Ugyanez lefordítható a 3G szolgáltatásokra. Így például a légi közlekedéshez hasonlóan a csúcsidőben garantált sávszélesség-csomagok előzetes lefoglalását kell lehetővé tenni. Hétvégi és éjszakai kedvezményeket érdemes biztosítani és a korábban foglalóknak járó kedvezőbb díjszabások segítik a hálózati kapacitás jobb kihasználását. A kutatásról, amelynek kommunikációját Magyarországon a PeppeR szervezte, bővebben is olvashat honlapunkon a Roland Berger sajtóközlemények között.
|
|
|
forrás: PeppeR | szerző:
PeppeR |
|