PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@peppepr.hu"...blog: PeppeR:sauce

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
Az elmúlt félév folytatásában bízik a JobGroup
2014.01.20. HR szolgáltatások/JobGroup forrás: PeppeR PR
Egyes területeken kiszáradt a munkaerőpiac Az elmúlt félév bővülési trendjének folytatásában bízik a JobGroup. A 2013-as, várhatóan 1,1 milliárd forintot meghaladó árbevétellel záruló évet követően idén a cég a minőségi állások közvetítésének megélénkülésére, a kölcsönzési terület bővülésére és a megváltozott munkaképességűek munkaerőpiaci integrációjára számít.
  "Akár két különálló részre is bonthatnánk az elmúlt évet" - mondta Dobár Attila, a JobGroup ügyvezető igazgatója. "Amíg az első félévre a megbízások stagnálása volt a jellemző, addig a második félévre határozott felívelés rajzolódott ki. Egyes területeken megkétszereződött a forgalmunk, ami már kifejezetten bizakodásra ad okot." - mondta Dobár Attila. A több mint 20 éve működő HR tanácsadó és szolgáltató cégcsoport a Magyarországon elérhető legnagyobb álláskereső adatbázisára építve aktívan jelen van a munkaerőkölcsönzés és közvetítés piacán, kezdeményező szerepet vállalt a megváltozott munkaképességűek elhelyezkedését és integrálását célzó folyamatokban és az elsők között épített ki átfogó kapacitást arra, hogy a munkáltatói márkaépítés teljes folyamatát legyen képes tanácsadóként és szolgáltatóként kezelni. "A kölcsönzési területen részben a szerves fejlődésnek, részben pedig a Contrag tavalyi felvásárlásának köszönhetően ugrásszerűen megnőtt a forgalmunk. Azt látjuk, hogy a szolgáltató központok számára kölcsönzött munkatársak, illetve mérnök, informatikai és pénzügyi szakemberek mellett egyre nagyobb igény jelentkezik a kereskedelem területén is: számos friss megbízásunk szól felkészült területi képviselői munkakör betöltéséről. A további fejlődést viszont gátolja, hogy egyes területeken szinte kiszáradt a munkaerőpiac. Egyre kevesebb például a megfelelően képzett, motivált és mozdítható IT szakember, szinte már udvarlásba fognak a cégek, ha IT-s munkatársat keresnek. Lassan az informatikai szakmánál is ott tartunk, mint a természettudományos, matematikus és mérnöki végzettségű kollégák esetében: friss diplomával a zsebükben "lábon elkelnek", annyira nagy az igény rájuk. Ami a munkaerőkeresési megbízásainkat illeti, tavaly fellendült a közép- és felsővezetői pozícióra szóló megbízásaink száma. Ez az a terület, ahol a megbízók igazán megbecsülik az igényes, minőségi munkát." - mondta Dobár Attila. A RehabJob és a BrandJob elindításával a JobGroup a munkaerőpiac speciális területeit vette célba. A megváltozott munkaképességűek elhelyezkedését és integrálását segítő tanácsadó és szolgáltató cég, a 2011-ben indított RehabJob műkődése harmadik évére már nullszaldós lett. "A kezdetektől azt a szemléletet követjük, hogy a megváltozott munkaképességű embereket teljes értékű, ugyanakkor speciális igényű munkaerőnek tekintjük. Jogszabályilag lehet együtt kezelni a megváltozott munkaképességűek 450-500 ezres táborát, a munkaerőpiacon viszont mindenki esete más. Van aki utazni nem tud, van aki 4 óránál hosszabb munkaidőt nem vállalhat el. Akad, akinél a fizikai terhelhetőség korlátozott és akad olyan, aki hallásában vagy beszédében gátolt. Saját munkakörükben viszont nem egyszer felveszik a versenyt a többi dolgozóval, kitartással, odaadással, nem egyszer monotónia tűréssel kompenzálva a más területekből fakadó hátrányokat. A tavalyi év a mentális akadálymentesítés fontosságáról szólt, az idei évet pedig a differenciált szemlélet, a pozíciók és jelentkezők egyedi kezelésének elterjesztésére szánjuk." - mondta Dobár Attila. A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJobot 2012-ben indította a JobGroup. Az indítást az a nemzetközileg már elterjedt felismerés ösztönözte, hogy a legjobb munkaerőt sem lehet önmagában mégoly vonzó állásajánlatokkal megnyerni, ehhez a cég személyiségének és arculatának a felépítésére is szükség van. Ezen a területen a munkaadók versenyeznek a legjobb jelöltekért és közülük a legvonzóbbak lesznek a legkeresettebb munkaadók. "Olyan, speciális HR területről beszélünk, ahol általában nem a HR vezető indítja el a folyamatot. Legtöbbször a felsővezetés kezdeményezésére vág egy cég munkáltatói márka építésébe. Ha a top menedzsment elkötelezett az ügy iránt, akkor sikeres programok születnek, ennek hiányában viszont jobbára csak részeredmények lesznek. Itt is, mint a legtöbb új ügy esetében, rendre a költség merül fel ellenérvként. Pedig egy ilyen fajta márkaépítési program töredékébe kerül csak annak, amit különben a cég elveszít. Fordítva érdemes tehát nézni a kérdést: mennyibe kerül egy cégnek, ha ott nem a legrátermettebbek dolgoznak?" - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója. "A legkiválóbb cégek már itthon is megtették az első lépéseket és önálló munkaadói arculattal rendelkeznek. Az idei év nagy kérdése az lesz, hogy szélesedik-e ezeknek a cégeknek a köre, vagy megmarad egyfajta “úri huncutságnak”. Mi abban bízunk, hogy nemcsak hogy új ügyfeleket nyerünk meg az ügynek, hanem a már saját arculatot felépített cégek közül is egyre többen rájönnek arra, hogy a munkáltatói márkát ápolni kell, sőt, 3-4 évente frissíteni is érdemes." - mondta Hadi László.
 


<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004