PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@peppepr.hu"...blog: PeppeR:sauce

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
Vulkánkitörés után – gazdasági élénkülés előtt
2010.05.31. csomagküldő szolgáltatás/DHL forrás: PeppeR

Az első negyedévben nemzetközi szinten már megfordult a szállítmányozási trend

"A gazdasági recesszió hatására már több mint egy éve hatalmas nyomás nehezedik a légi és tengeri szállítmányozási piacra, amely soha nem látott veszteséget és változásokat eredményezett az ágazatban. Tengeri flották üzemen kívül helyezésével, repülőgépjáratok törlésével és egyes szolgáltatások megszűntetésével a légi- és hajóstársaságok sorra csökkentették fuvarkapacitásaikat. A fuvardíjak az általános tarifaemelés és a csúcsidőszaki pótdíjak bevezetésének következtében jelentősen megnőttek. A piacnak és az ügyfeleknek azok a hirtelen zavarok sem kedveztek, mint amilyet például az izlandi vulkánkitörés vagy egyes országok adminisztratív és biztonsági intézkedései okoztak. Akár egy pár napos kimaradás a rendszeres forgalomban azonnali árutorlódással és díjnövekedéssel járhat, ahogy azt az idei évben tapasztalhattuk." – összegezte a légi és tengeri szállítmányozás helyzetét Pál Attila, a DHL Global Forwarding magyarországi kereskedelmi igazgatója.

 

A magyarországi vállalkozások piacát is jellemző kiélezett versenyhelyzet az olcsóbb, de ugyanakkor csak hosszabb tranzitidőt garantáló szállítmányozási megoldások igénybevételére, s ezzel együtt jobban előrelátó tervezésre kényszeríti a kisebb cégeket. A kedvezőbb díjakat biztosító gyűjtő-, illetve tengeri szállítmányozás vált ebből kifolyólag a leginkább elfogadottá a kis- és középvállalkozások körében. A jelenlegi gazdasági szituáció ugyanakkor ez utóbbi szállítmányozási módozatot is negatívan befolyásolja. A hajóstársaságok közelmúltban nyilvánosságra hozott menetrendje szerint a piacon akár további kapacitáscsökkentés, vagy a sebesség 25 csomóról 14-16 csomóra történő csökkentése várható. Ez bizonyos útvonalakon akár 7 nappal is növelheti a tranzitidőt.

"A DHL Global Forwarding a megváltozott piaci helyzetben az elmúlt időszakot a fejlesztések előkészítésére használta fel" – összegezte a cég stratégiáját a kereskedelmi igazgató. "Piacvezetőként az a feladatunk, hogy a megváltozott piaci körülmények között is optimális megoldási lehetőségeket kínáljunk. Egy kis- és középvállalkozás számára életbevágóan fontos a kedvező ár- érték arány, a tranzitidő rugalmasságáról és a biztonságról nem is beszélve. Nem mindegy például, hogy megoldja-e a szolgáltató a vámügyintézést és a szállításhoz kapcsolódó adminisztratív teendőket, vagy konszolidálás miatt várakoztatja-e a kisebb szállítmányokat. Ezek ugyan apróságnak tűnnek, de sokszor kiemelt jelentőséggel bírnak."

Az elmúlt hetekben a KKV szektor speciális szükségleteit is figyelembe véve a DHL Global Forwarding számos új szolgáltatást fejlesztett ki. A cég direkt import tengeri gyűjtőkonténerek működtetésével biztosítja, hogy adott ázsiai kikötőkből kizárólag a magyar DHL áruit tartalmazó szállítóeszköz Budapesten kerüljön először kinyitásra. Ez nemcsak a jelenleg elérhető legrövidebb tranzitidőt, de a legmagasabb fokú árubiztonságot is garantálja. A légi- és tengeri szállítás mellett működőképes alternatívát kínálnak a különböző szállítási módozatokat kombináló multimodális - leggyakrabban tengeri-légi, illetve vasúti-légi – megoldások, elsősorban az Ázsia és Magyarország közötti import viszonylatban.

A DHL csoport együttműködésében 2010 júniusától bevezetett légi-közúti szolgáltatás pedig például Európán belül az ügyfél igényeihez igazodóan 24 óra és 10 nap közötti tranzitidőt biztosít kiemelten kedvező díjakkal párosulva. Az ügyfelek tranzitidő-elvárásához igazodó, de lehető leggazdaságosabb megoldást expressz légi vagy akár gyűjtős közúti megoldás alkalmazásával biztosítja a cég.

Nemzetközi szinten a világgazdasági trendforduló első jeleit a DHL Global Forwarding már érzékeli. A nemzetközi DHL csoport nemrég nyilvánosságra hozott 2010. első negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a légi és tengeri szállítmányozással foglalkozó üzletág az év első három hónapjában volumenben és értékben számolva egyaránt jelentős forgalomnövekedést ért el a múlt év hasonló időszakához képest. A biztató számok mögött az elemzések 3 okot vélnek: a recesszió lassú elmúlása, számos új ügyfél és megrendelés elnyerése, valamint a korábbiaknál még hatékonyabb és fókuszáltabb működés egyaránt hozzájárult a trend megfordulásához, miközben a fuvardíjak folyamatos emelkedése is hozzájárult a bevétel növekedéséhez.

„Magyarországon még korai hasonló fejlődésről beszélni." – mondta Pál Attila. "Most arra koncentrálunk, hogy szakértelmünk és hálózatunk révén segítsünk ügyfeleinknek az optimális megoldás megtalálásában. A hajós- és légitársaságokkal kialakított stratégiai kapcsolataink révén napi szinten biztosítjuk a szükséges kapacitásokat, alternatív útvonalakat és megoldásokat dolgozunk ki. Fontos számunkra, hogy partnereink saját értékteremtő tevékenységükre tudjanak koncentrálni, mi pedig megteremtsük az ehhez szükséges szállítmányozási hátteret."

A DHL Global Forwardingról

A DHL Global Forwarding a világ 220 országában nyújt légi és tengeri szállítmányozási szolgáltatást és ehhez kapcsolódó teljes körű ügyintézést. Képviseletét Magyarországon a DHL Globál Szállítmányozási Kft. látja el.

A DHL Globál Szállítmányozási Kft. Magyarország piacvezető légi szállítmányozója, közel 30%-os piaci részesedéssel. Egyedi igényekhez igazodóan háztól-házig, repülőtértől-repülőtérig szolgáltatásokat kínál. A tengeri szállítmányozás a DHL Globál Szállítmányozási Kft. legdinamikusabban fejlődő üzletága. Teljes körű gyűjtő és komplett konténer szállítmányozást végez világszerte a főbb európai kikötőkön - Hamburg, Rotterdam, Koper, Bremenhaven -, illetve alternatív kikötőkön - Konstanca, Rijeka és Trieszt – keresztül. Piaci pozíciója ebben az üzletágban is nagyon előkelő.

 


<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004