A piacvezető pozíció megerősítése
A 2007/2008-as üzleti évben elért 53,7 milliárd forintos árbevételt az OBI több tényező együttes erejének tulajdonítja. "Törekvésünk középpontjába változatlanul a fogyasztót helyezzük. Az ő igényeinek maradéktalan kielégítése lehet az egyedüli sikeres stratégia." - mondta Reiter László, az OBI magyarországi ügyvezető igazgatója. "Mind a piacon egyedülálló mélységű piackutatásunk, mind pedig a szakmában elsőként alkalmazott attitűd kutatásunk a vásárlók gondolkodásának, elképzeléseinek még mélyebb megismerését szolgálják. A kutatás eredményei többek között megerősítettek bennünket, hogy - lévén a megközelíthetőség a választás egyik legfontosabb szempontja - érdemes folytatni újabb áruházak felépítését, illetve a vásárlási feltételek kényelmének biztosítása érdekében a régebben épült áruházaink felújítását. Azt is be kell látnunk, hogy az OBI eredményeit nem tudtuk függetleníteni a vásárlók lehetőségeinek beszűkülésétől. Csak az érdekesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy ha a 2007-es naptári év eredményeit hasonlítjuk a 2006-as naptári év eredményeihez - ami egyébként egybeesik versenytársaink üzleti évével és még jobb összehasonlíthatóságot teremt - akkor 5%-os forgalomnövekedést regisztráltunk." - mondta Reiter László.
Cél az országos lefedettség
Az OBI 2008/2009-ben legalább 2 új áruház megnyitását tervezi. Szegeden az új áruház nemrég lezajlott bokrétaavatása kapcsán megerősítették, hogy a 2. szegedi áruház átadására még 2008-ban sor kerül és így - a régebbi áruház megtartása és korszerűsítése révén - összesen több mint 12.000 m2-en teremt majd az OBI korszerű vásárlási körülményeket Szegeden. Szintén elkezdődtek a kecskeméti áruház építési munkálatai és ezzel újabb megyében és megyeszékhelyen jelent meg az OBI. Az így megvalósuló expanzióval, az egy éven belül 23 áruházból álló lánc révén az OBI már megközelíti a korábban felvázolt, a szinte teljes országos lefedettséget biztosító 25-26 egységből álló lánc megteremtését. Emellett folytatódik az OBI-nak a régebbi építésű áruházak megújulását, az új generációs áruházak létrehozását célzó programja is, amely az eladótér bővítésén, az áruválaszték és a szolgáltatások szélesítésén alapul. Ennek aktuális példája az 1998-ban átadott budaörsi áruház megújítása, mely - a folyamatos üzem megtartása mellett - 2008. augusztusától már megújulva várja majd a vásárlókat.
A siker kulcsát az elkötelezett munkatársak jelentik
Az áruházlánc sikereiben változatlanul jelentős szerepet játszik a munkatársak elkötelezettsége. A több éves jövőkép alkotási és megvalósítási programnak is köszönhető, hogy a munkatársak a vállalat sikereit és a kihívásokat egyaránt sajátjukénak érzik. "Az eredmények igazolják a jövőkép program fontosságát. Változatlanul alacsony munkatársaink körében a fluktuáció, folyamatosan növekszik a hozzánk beérkező álláspályázatok száma. Az áruházak számának folyamatos növekedése ösztönzőleg hat a munkatársainkra is, hiszen minden új pozíciót elsőként "házon belül" hirdetünk meg. " - emelte ki az emberi tényező fontosságát Reiter László.
A jövő generációt szolgálva
Az OBI változatlanul elkötelezett a társadalom számára fontos ügyek, ezen belül elsősorban a gyerekek és a környezetvédelem iránt. A 2004-ben indult országos játszótér felújítási program keretében idén már a 18. játszótér megújítását biztosította az OBI, ezúttal az erdei tornapályával együtt kialakítva az Epres-erdőben a Ferencvárosban és kezdeményező szerepet vállalt a miskolci önkormányzattal közösen a város virágosításának programjában. A WWF-fel karöltve folytatódott a hód-visszatelepítési és általános iskolai hód ismereti programja, melynek keretében eddig már több mint 12.000 általános iskolás ismerkedhetett meg a hódok életével. A népszerű "hódórák" nemcsak a természetes környezet megóvásának fontosságát tudatosítják a gyerekekben, hanem bemutatják egy otthonteremtő és közösségben élő állatfaj életét is. A programról jelenleg készülő tudományos - ismertterjesztő film lehetővé teszi majd, hogy az órákon nem résztvevő általános iskolások, sőt minden érdeklődő is magáénak érezhesse az ügyet.
Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Az áruházlánc a 2007-2008-as gazdasági évben is folytatta dinamikus expanziós politikáját. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, hat budapesti és tizenöt vidéki áruházban, 150.000 m2 eladótéren, 1760 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc árbevétele a 2008. április 30-val zárult gazdasági évben 53,7 milliárd forintot tett ki, 16 millió látogatót fogadott, akik közül 8,3 millióan vásárlóvá is váltak. 2004 decemberében a magyarországi OBI áruházlánc Superbrands díjat kapott, amellyel a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák sorába lépett.
|