Az OBI 47,5 milliárd forintos rekordforgalommal zárta a 2005/2006-os évet |
2006.05.25. |
kereskedelem/OBI |
forrás: obi |
|
|
Mintegy 47,5 milliárd forint árbevételt ért el és ezzel megerősítette piacvezető pozícióját az OBI a 2006. április 30-val zárult pénzügyi évben. Az otthonfejlesztéssel foglalkozó, német tulajdonú áruházlánc ezzel 1 év alatt 25%-kal növelte forgalmát és mind forgalmát, mind pedig földrajzi lefedettségét tekintve a magyarországi otthonfejlesztési piac legerősebb szereplője lett. A jelentős növekedés részben a vevők igényeihez igazodóan felépített áruválasztéknak, részben az erőteljes expanziós politikának, részben pedig a felkészült, hozzáértő munkatársi gárdának köszönhető. Az OBI továbbra is a fejlesztést célozza: az elkövetkező 12 hónapban a meglévő 18 áruház mellett várhatóan akár 4 új is nyílik, néhány régebbi egység pedig megújul. |
|
|
Dinamikus növekedés
A 2005/2006-os üzleti évben elért 47,5 milliárd forintos árbevételt az OBI elsősorban az erőteljes expanziós stratégiának tulajdonítja. "Az alig 1 év alatt átadott 5 új és 2 felújított áruház meghozta gyümölcsét" - mondta Reiter László, az OBI magyarországi country managere. "Többek között ennek is köszönhető, hogy az élesedő verseny közepette is 25%-kal tudtuk forgalmunkat növelni, 32%-os növekedéssel 14,5 millió látogató keresett fel minket és 27%-kal többen, mintegy 7,3 milliónyian vásároltak nálunk. Ezt csak úgy lehetett elérni, hogy stratégiánkat a vevők igényeire alapozzuk." - mondta Reiter László. 2005-ban egyébként az OBI megbízásából készült el a szegmens legjelentősebb piackutatása, ahol mintegy 5450 fő megkérdezésével mérték fel az általános piaci igényeket, az OBI ismertséget és a vevőelégedettség szintjét.
"Tisztában vagyunk azzal is, hogy a dinamikus növekedés, a szervezet bővülése minden kollégánkkal szemben növeli az elvárásokat is.
Munkatársaink elkötelezettségét igazolja, hogy a Hewitt és a Figyelő által évek óta készített "Legjobb munkahely" felmérésben 2005-ben az OBI a vizsgálatban szereplő összes szempont tekintetében fejlődött az előző évi eredményéhez képest, a fejlődés ütemét tekintve pedig az összes résztvevő cég között dobogós helyezést ért el. Biztos vagyok abban, hogy a stabil, hozzáértő szakember gárdára alapozva a most indult üzleti évben nemcsak a tervezett, akár 4 új áruház létesítését, hanem a vevőknek az egyre nagyobb áruválaszték és a minőségi szolgáltatások iránti igényét is ki tudjuk elégíteni."
Cél az országos lefedettség
Az OBI 2006/2007-ben 4 új áruház megnyitását tervezi. Budapesten, a zuglói Fogarasi úton már zajlanak az új áruház alapozási munkái, így a forgalom jelentős részét adó karácsonyi szezonra az egység már teljes sebességgel üzemelhet. Szintén a budapestiek vásárlását könnyíti majd Óbudán a Bécsi úton megnyíló áruház. Nyíregyházán hamarosan alapkőletételre kerül sor és várhatóan még az idén elkezdődnek a Salgótarjánban létesítendő áruház munkálatai is. Ezzel az expanzióval, az akár 22 áruházból álló lánc létrehozásával az OBI jelentős lépést tesz a már korábban is felvázolt, a szinte a teljes országot lefedni képes, akár 25-26 egységből álló országos lánc megteremtése felé. Emellett folytatódik az OBI-nak a régebbi építésű áruházak megújulását célzó programja is, amely az eladótér bővítését, az áruválaszték és a szolgáltatások szélesítését célozza.
A vásárlók tájékoztatása elsődleges
Az elmúlt időszakban az OBI jelentősen fejlesztette áruházaiban a vevők tájékozódását szolgáló információs rendszereket és ezzel megkönnyítette a keres–talál–kiválaszt folyamat működését. Az áruházak színkódokon alapuló, jól áttekinthető rendszere biztosítja, hogy a vevő az átlagosan 70.000 árucikk között könnyen találja meg az elképzeléseinek és lehetőségeinek legjobban megfelelő terméket. Az otthonról történő kényelmes tájékozódást az OBI honlapja és az idén márciusban elindított, mindenhonnan helyi tarifával hívható OBI Info (06 40 OBI OBI, 06 40 624 624) szolgálja.
A jövő generációt szolgálva
Az OBI a most zárult üzleti évben sem feledkezett meg világosan megfogalmazott társadalmi felelősségvállalásáról. A vállalat országos szinten változatlanul elkötelezett a környezetvédelem ügye iránt és termékválasztékával, szolgáltatásaival a környezettudatos szemléletet ösztönzi. Folytatódik a hód-visszatelepítési és az ország általános iskolásainak kihelyezett környezetismeret órai programja is. A népszerű "hódórák" nemcsak a természetes környezet megóvásának fontosságát tudatosítják a gyerekekben, hanem bemutatják egy otthonteremtő és közösségben élő állatfaj életét is. Ami pedig az áruházaknak otthont adó településeket illeti, az önkormányzatokkal közös erőfeszítéssel folytatódik az áruházakat körülvevő környezet fejlesztése és szépítése. Az OBI Magyarország 10. születésnapján, 2 éve elindított játszótér-fejlesztési program a jövőben is folytatódik és így minden településen, ahol az OBI új áruházat nyit az önkormányzattal közösen egy új, az európai szabványoknak megfelelő játszótér létrehozása várható. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|