|
"A magyar bankvilágban az üzleti siker kulcsa egyre inkább az értékesítés és a magas ügyfél-elégedettség." - ez az egyik legfontosabb következtetése annak a kutatásnak, amelyet a Scale csoporthoz tartozó Scale Research próbavásárlásokon alapuló kutatással mért fel.
|
|
Az elmúlt évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy a bankok jelentős lépéseket tettek az ügyfelek megnyeréséért, mégis gyakran követnek el olyan, egyébként elkerülhető hibákat, melyekért akár ügyfelek elvesztésével is fizethetnek. Az egyik érdekes megállapítás szerint az az ügyfél, aki a telefonos tájékozódás során géphang helyett kompetens ügyintézővel kerül kapcsolatba, nagyobb bizalommal, toleránsabban fordul már a bankfiókok ügyintézőjéhez is. A végső döntést nagyban befolyásolja, hogy az ügyfél mennyire tájékozott már az őt érintő kérdésben, mire személyes kontaktusba kerül egy-egy ügyintézővel. A bankok megkeresésének sorrendje is gyakran befolyásolja a bankválasztási folyamatot. Így az a bank, aki erre felkészülve alakítja ki az értékesítési folyamatait, jelentős előnyhöz juthat. Különösen igaz ez annak fényében, hogy míg a 2005-ben végzett megkérdezések alapján a hitel iránt érdeklődők 6-8, vagy esetenként még ennél is több banknál tájékozódtak, addigra ez a szám mára 3-4-re csökkent. Annak a banknak van tehát esélye elnyernie az ügyfél kegyeit, akit az elsők között, de nem feltétlenül elsőnek keres meg az ügyfél.
Ügynökségünk látja el a Scale csoport PR kommunikációs teendőit.
|
|
|
forrás: PeppeR | szerző:
PeppeR |
|