PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@peppepr.hu"...blog: PeppeR:sauce

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
2005.04.21. Mérni tudni kell
  "Hiába erősödik az az igény arra, hogy a kommunikációs szakmáknak és ezen belül a PR-nek egységes legyen a mérési rendszere, ha még a szakmák erre az igényre nem igazán készültek fel." Sarlós Gábor, a PeppeR 21 PR ügynökség vezetője ezzel kezdte azt az előadást, amelyet "A PR folyamat mérése és értékelése" c. IIR szakkonferencián tartott.
 
 
 

Megítélése szerint ennek az igénynek elébe kell menni és olyan munkafolyamatokat kell kialakítani pl. egy ügynökségen belül, melyek a mérést, az értékelést egy-egy kampány végén lehetővé teszi. A PR tevékenység mérésének előfeltétele az is, hogy a megbízó és az ügynökség a kezdetek kezdetén megállapodjon a kölcsönös elvárásokban, a mérés szempontjaiban , a mérési, értékelési módszerben és ennek megfelelően tervezze meg a folyamatot. A mindennapi ügynökségi munkából vett példák is azt igazolták, hogy minden esetben a legalkalmasabb mérési módszert kell választani: vannak ügyfelek, ahol a sajtóban a kulcsüzenetek megjelenését, a "share of mind" változását kell nyomon követni, van ahol a médiamegjelenések reklámegyenértékesre történő átszámítása (AVE) és értékelése a célravezető, ismét más kampányok esetében pedig a célcsoport körében jelentkező attitűd változás a legfontosabb mérési szempont. Ezzel a folyamattal pedig jobb megbarátkozni, hiszen a globalizáció és az egységes, integrált kommunikáció korában a mérés már a mindennapos munka részévé vált.

 
  forrás: PeppeR | szerző: PeppeR  
<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004