|
"Hiába erősödik az az igény arra, hogy a kommunikációs szakmáknak és ezen belül a PR-nek egységes legyen a mérési rendszere, ha még a szakmák erre az igényre nem igazán készültek fel." Sarlós Gábor, a PeppeR 21 PR ügynökség vezetője ezzel kezdte azt az előadást, amelyet "A PR folyamat mérése és értékelése" c. IIR szakkonferencián tartott.
|
|
Megítélése szerint ennek az igénynek elébe kell menni és olyan munkafolyamatokat kell kialakítani pl. egy ügynökségen belül, melyek a mérést, az értékelést egy-egy kampány végén lehetővé teszi. A PR tevékenység mérésének előfeltétele az is, hogy a megbízó és az ügynökség a kezdetek kezdetén megállapodjon a kölcsönös elvárásokban, a mérés szempontjaiban , a mérési, értékelési módszerben és ennek megfelelően tervezze meg a folyamatot. A mindennapi ügynökségi munkából vett példák is azt igazolták, hogy minden esetben a legalkalmasabb mérési módszert kell választani: vannak ügyfelek, ahol a sajtóban a kulcsüzenetek megjelenését, a "share of mind" változását kell nyomon követni, van ahol a médiamegjelenések reklámegyenértékesre történő átszámítása (AVE) és értékelése a célravezető, ismét más kampányok esetében pedig a célcsoport körében jelentkező attitűd változás a legfontosabb mérési szempont. Ezzel a folyamattal pedig jobb megbarátkozni, hiszen a globalizáció és az egységes, integrált kommunikáció korában a mérés már a mindennapos munka részévé vált.
|
|
|
forrás: PeppeR | szerző:
PeppeR |
|