PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@pepperpr.hu blog:peppersauce.hu

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
Innovatív megoldásokat fejlesztett ki a Vöslauer
2003.10.06. élelmiszeripar/Vöslauer forrás: PeppeR
A tavasz óta Magyarországon is kapható Vöslauer ásványvizek nemcsak egyedülálló összetételükkel, hanem az innovatív gyártási és csomagolási technológiai megoldásokkal is kiemelkednek versenytársaik közül. Ausztria piacvezető ásványvízmárkája arra törekszik, hogy a magyarországi ásványvíz-piacon is a három legnagyobb külföldi márka egyikévé váljon.
  A Vöslauer tavaszi indulás a kereskedelem támogatásával megvalósított első célját: a Magyarországon megtalálható áruházláncok szinte mindegyikében, így az Auchanban, az Interfructban, az Intersparban, a Kaiser's-ben, a Provera üzletekben (Cora, Match, Smatch), a Tempoban, a Tescoban, illetve a benzinkúthálózatok közül a Jetnél, a MOL-nál és az OMV-nél is kapható. Kreativitás és innováció A siker érdekében a fogyasztók igényeinek felismerését és annak legteljesebb mértékű kiszolgálását tűzte ki feladatául a Vöslauer, Ausztria vezető ásványvízgyártója. Egyedülálló ásványianyag-összetétele mellett kreatív megoldásaival a legjobb megoldást kínálja vásárlóinak, és folyamatosan új ötleteken dolgozik. Ezen ötletek megvalósításához nagyfokú kreativitásra van szükség, amint azt a Vöslauer cég legújabb fejlesztései bizonyítják. Idén Herbert Schlossnikl termelési igazgató csomagolással foglalkozó vöslaui csapata rendkívüli csúcsteljesítménnyel rukkolt elő. Walter Goisser, a műszaki részleg és műszaki fejlesztések felelősének irányításával nagy sikerrel dolgoztak a marketing aktuális gyártási ötleteinek kreatív megvalósításán. A "Vöslauer könnyebbé teszi az életet" mottóval 2003 áprilisa óta úttörő jellegű innovációk jelentek meg a piacon. Walter Goisser az átfogó fejlesztéseket emeli ki: "Abszolút újdonságokról van szó a csomagolási szektorban, de természetesen adódott néhány nehéz helyzet is. Együttműködtünk valamennyi osztállyal és külső partnereinkkel is, miközben valóra váltottuk elképzeléseinket." "Szokatlan ötleteink miatt először mindenki őrültnek tartott minket. Most azonban nagyon örülünk a rengeteg pozitív visszajelzésnek." - teszi hozzá Herbert Schlossnikl. Ergonómikus fogantyúk és könnyen nyitható kupakok A Vöslauer márka az ásványvizek termékskáláján belül az egyedülálló minőségű termékeket jelöli, így a termékeivel szembeni elvárások igen nagy kihívásokat támasztanak minden területen. A Vöslauer kényelmesen kezelhető fogantyújával és könnyen elfordítható kupakjával olyan forradalmi újításokat fejlesztett ki, amelyek az osztrák ásványvíz-piac legkedveltebb termékét - a hatoscsomagos, 1,5 literes Vöslauert - a vevők igényei szerint teszik még optimálisabbá. Az új és kényelmesen kezelhető Vöslauer fogantyú - amely 38 mm széles és habosított anyagból készül - világújdonság. Tulajdonságai lényegesen kényelmesebbé teszik a szállítást és megakadályozzák azt, hogy a fogantyú belevágjon a tenyérbe. Ugyanúgy, mint egy bőrönd esetében, a fogantyút a zsugorfóliával bevont csomagra hosszában és nem - mint ahogy eddig az italcsomagolásoknál szokásos volt - keresztben helyezték el. Mivel 2 mm vastag habosított anyagból fogantyúkat még nem készítettek, először gépsorgyártókat és anyagbeszállítókat kellett találni. A komfort-fogantyúk gyártásához a gépet speciálisan a Vöslauer számára tervezték meg. Az új Vöslauer ásványvíz könnyen elforgatható zárókupakja a széles barázdák és a különleges forma miatt lényegesen kisebb erőfeszítéssel nyitható. A nagyobb átmérő nagyobb csavaró hatást tesz lehetővé, és így lényegesen könnyebben kezelhető. Külön kihívást jelentett a fejlesztés során az, hogy a zárókupakokra, valamint azok gépbe történő adagolására olyan megoldást dolgozzanak ki, amely meggátolja a kupakok összeakadását, elkerülve ezzel gépsor és a gyártás kényszerű leállását. Különösen kényesnek bizonyult az a feladat, hogy a zárókupakokat egyenesen és a helyes csavarási iránynak megfelelően helyezzék fel a megtöltött palackokra. A gépgyártóval közösen olyan záradagoló kúpot fejlesztettünk ki, amely változtatható markolópofákkal működik. Az úgynevezett felvevőállomáson a zárókupakot a felvevő fejbe nyomják, tökéletes helyzetbe állítják, majd a palackra csavarják. A helyes rácsavarási nyomatékot a zárófejek belsejében lévő mágneslemezek biztosítják, amelyek egy bizonyos forgatónyomatéktól kezdődően továbbcsúsznak, optimális módon rögzítve ezzel a zárókupakot. A töltőgép teljesítménye 1,5 literes kiszerelés esetén kb. 28000 palack óránként, vagyis a szállítószalagok egy óra alatt 4666 egységet csomagolnak. A csomagológép, a fogantyúfelrakó- és a raklapológép 36000 palack/óra teljesítménnyel, a töltőgépnél nagyobb sebességgel működik. Ennek az a célja, hogy a töltő- és a csomagolóegység között a palackok feltorlódást el lehessen kerülni. Egy gyártósor teljesítménye átlagban 700 kW. Bár a fogantyúgépet még csak prototípusként használták, ennek ellenére nem léptek fel teljesítménykülönbségek a gyártás során, és így sikerült elkerülni a veszteségeket is. A palackok gyártása teljesen automatikus, a gyártási folyamat kézi beavatkozást nem igényel. A palackok szállítása egyik géptől a másikig pneumatikus szállítóberendezéseken és szállítószalagokon keresztül történik. A Vöslauer az összes műveletet - kezdve a palackok kifújásától, forrásvízzel történő mosásától a Vöslauer ásványvízzel történő megtöltésén, lezárásán és címkézésén keresztül a kész egységcsomagok csomagolásával és raklapra helyezésével bezárólag - cégen belül végzi. Ez is bizonyítja, hogy a vállalat egyedülállóan nagy kapacitásokkal rendelkezik. Az üzleti sikerek a Vöslauer minden innovációs erőfeszítését igazolták. A piacvezető Vöslauer piaci részesedését 2003 első félévében 38,3 százalékra növelte Ausztriában. A Vöslauer 2003 első félévben összesen (a speciális ízesítésű, és egyelőre Magyarországon még nem kapható Vöslauer Balance-szal együtt) 25,5 millió eurós forgalmat ért el az ásványvízszegmensen belül. Ez a 2002. év hasonló időszakához képest 10 százalékos növekedést jelent. Ezzel az idei év első félévében kumulált, összesített szinten 110 millió liter Vöslauer természetes ásványvizet és Vöslauer Balance-ot forgalmaztak.
 
<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004