PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@peppepr.hu"...blog: PeppeR:sauce

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
A kényelem és a környezet érdekeit tartja szem előtt az OBI legújabb áruháza
2011.02.28. kereskedelem/OBI forrás: PeppeR
A tervek szerint idén ősszel nyitja meg kapuját az OBI legkényelmesebb magyarországi áruháza, a Kőbánya és Kispest határán fekvő KÖKI Terminal projekt keretében. Az új, kétszintes áruház alapterülete meghaladja a 11.000 m2-t, és ezzel hasonló nagyságú, mint az Albertfalván, a Soroksári úton, illetve a Fogarasi úton található OBI áruházak. A közvetlen metró-, vasút, helyi és távolsági buszkapcsolatnak, valamint az új áruház alatt fekvő teremgarázsnak köszönhetően viszont minden eddiginél kényelmesebb megközelítést tesz lehetővé, mind a tömegközlekedéssel, mind pedig a saját autóval érkezők számára.
 

Az új OBI áruház megtervezésénél és kialakításánál a környezetvédelem sok összetevős szempontjai elsődlegességet élveztek. Az áruház a fénycsapdaként szolgáló dongáknak és a kupolának köszönhetően folyamatosan részesül természetes fényben, ami nemcsak a világítási igényt csökkenti, hanem egyben barátságosabbá is teszi a környezetet mind a vásárlók, mind az áruházban dolgozók számára. Az OBI áruház műszaki üzemeltetése teljes mértékben számítógépes vezérléssel történik. A rendszer számos energiatakarékos megoldást tesz lehetővé, mivel a légcsere, a fűtés - hűtési rendszer valamint a világítás optimalizálása is szoftverek révén történik. A rendszert alkotó üzemeltetési berendezések kiválasztásánál az energiahatékonyság és a környezeti káros hatások minimalizálása volt az elsődleges szempont. A fűtés esetében - a távhővel történő fűtés révén - nem keletkezik pontforrás szennyeződés, ami a környéken élők környezetének megóvását szolgálja. Elsődleges szempont volt a nyári melegben jelentkező hűtési igény csökkentése is. Ennek különösen az áruház kertészete esetében van nagy jelentősége, hiszen - az ország legnagyobb ilyen jellegű kertészeteként - hatalmas üvegfelületekkel fedett részek klimatizálását kell megoldani. Ennek érdekében kerül napvédő hőstop üveg bevonat az üvegtető felületére, ami a nyári hőség idején is csökkenti a hőérzetet, kellemessé teszi az üvegtető alatti tartózkodást és lényegesen csökkenti a klíma igénybevételének szükségességét.

A tavaszi és a nyári időjárásnak egyre inkább velejárója a hirtelen lezúduló, nagy mennyiségű csapadék is, ezért nemcsak ennek elvezetésére, hanem hasznosítására is megoldás készült. Ha néhány perc alatt 10 mm-nyi csapadék képes lezúdulni, ez - a hatalmas felület következtében - az OBI áruház felületére számítva 600 m3 csapadék víz azonnali elvezetését igényli. Annak érdekében, hogy ez a mennyiség ne okozhasson a környéken özönvíz-szerű áradást, az áruház külső parkolója alatti területen három, ún. záporvíz tározó tartály került elhelyezésre. A tárolók révén az esővíz biztosítja a kertészet napi 15 m3-t meghaladó locsolási igényét, ezzel pedig nemcsak az üzemeltetés költségeit csökkenti, hanem mérsékli a környék vízhálózatának igénybevételét is.

Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, már hat budapesti és tizenkilenc vidéki áruházban, 181.000 m2 eladótéren, 1870 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc az elmúlt évben 16 millió látogatót fogadott, akik közül 8,3 millióan vásárlóvá is váltak. 2004 decemberében a magyarországi OBI áruházlánc a piaci szereplők közül elsőként kapott Superbrands díjat, majd 2008-ban és 2010-ben újból elnyerte a díjat, szintén 2010-ben pedig elnyerte a CSR Best Practice elismerést. Mindezekkel az OBI megerősítette helyét a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák és a felelősen működő magyarországi vállalkozások sorában.

 


<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004