PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@pepperpr.hu blog:peppersauce.hu

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
Klímavédő barkácsáruház
2009.03.09. kereskedelem/OBI forrás: PeppeR
Az OBI áruházlánc lett a 2009. évi események kiemelt támogatója a két éve indult Vegyél Vissza! klímavédelmi Programban. A non-profit szervezet és az áruházlánc stratégiai együttműködésének célja, hogy felhívja a figyelmet a háztartáson belüli fogyasztás, a tudatosabb energiafelhasználás lehetőségeire, az ésszerű erőforrás-használat eszközeire és az oktatás jelentőségére. Az együttműködés egyik érdekessége, hogy a partnerek külön figyelmet fordítanak a szponzor vállalaton belüli "zöldítésére", például az áruházi papírfelhasználások csökkentésére és a belső események ökotudatosságára.
 

Az együttműködés keretében a Vegyél vissza! program megjelenik majd az OBI saját rendezvényein, lehetőség szerint eljut azokba a vidéki városokba is, ahol az áruházlánc képviselteti magát.

"Mint az otthonfejlesztési áruházak képviselői, kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hangot adjunk annak az elköteleződésünknek, amit a klíma és környezetvédelem kapcsán már az elmúlt 10 évben is megtettünk: igenis felelősségünk van abban, hogy információval segítsük a fogyasztók döntését a klímatudatosabb termékek választásában!" - emelte ki Reiter László, az OBI ügyvezető igazgatója. "Ezért döntöttünk a Vegyél Vissza! program támogatása mellett, akikkel közösen igyekszünk minél több energiatudatos intézkedést bevezetni az áruházainkban."

A vállalat már 2008-ban megjelent a Vegyél Vissza! által is fémjelzett Fenntarthatósági Napon, ahol az energiatudatos termékeken kívül számos más takarékossági tippel is megismertette az érdeklődőket. A 2009-es együttműködés sarokpontjai között a Vegyél vissza! online Klímaakciójának támogatása, valamint a gyermekek számára megrendezendő környezettudatos előadások is szerepelnek.

"A Vegyél Vissza! meglévő támogatói, a Vertis Zrt., a Ringier Kiadó és a Magyar Telekom mellé nem volt könnyű olyan támogatót találni, aki szakmailag megfelel a program szigorú szakértői testületének és valóban elkötelezett híve a környezetvédelemnek, így megörültünk, amikor az OBI személyében olyan vállalat tette le mellettünk a voksát, amely már évek óta aktívan részt vesz a környezetvédelmet támogató programokban és maga is ezen elvek alapján működik." - tette hozzá Méth Barbara, a program vezetője.

A Vegyél Vissza! Klímaváltozás elleni program (www.vegyelvissza.hu) 2008 márciusában jött létre a Magyar Telekom Nyrt., a Ringier Kiadó Kft., a Vertis Környezetvédelmi Pénzügyi Tanácsadó Zrt. valamint az Amrop Hever összefogásának köszönhetően. A program célja, hogy megszólítsa a most felnövekvő generációt, a jövő döntéshozóit: a klímaváltozás létező probléma és közösen kell tenni ellene, a változás pedig a szemléletmód-váltásnál kezdődik. Ezt kívánja a Vegyél Vissza! program iskolai filmvetítéseivel, akcióival ösztönözni. Munkájukhoz olyan vállalatok, társadalmi szervezetek, állami szervek együttműködését és támogatását tartják fontosnak, akik maguk is komolyan tenni szeretnének a klímavédelem érdekében. A Non-profit Kft-ként működő szervezet célja, hogy Magyarországon a Vegyél Vissza! kezdeményezése egyfajta hálózattá alakuljon, szakmai mondanivalóját és eszközrendszerét a klímavédelmi és/vagy fogyasztóvédelmi, fogyasztáscsökkentési tevékenység területén elismert társadalmi szervezetekkel közösen alkossa meg.

Az OBI-ról
Az 1970-ben megalapított OBI áruházlánc a Tengelmann vállalatcsoport tagja. A német és olasz piacra lépés után az OBI 1994-ben nyitotta meg első áruházát Magyarországon. Jelenleg 23 OBI áruház működik Magyarországon Az első üzlet megnyitása óta eltelt 15 évben több mint ötvenszeresére nőtt az OBI vásárlóinak száma. Az áruházra és szolgáltatásaira is érvényes, hogy a környezetbarát megoldások mindig előnyt élveznek. Az OBI az alap termékkínálaton túl elsősorban olyan termékeket forgalmaz, amelyek mérgező anyagoktól mentes, újra hasznosítható, környezetbarát anyagokból készültek. Fából készült termékek esetén az OBI kizárólag erdőgazdasági telepítésből származó fát értékesít, és teljes mértékben lemond a trópusi fák használatáról. A WWF 1996-ban indította el hódprogramját, amelyet a kezdetektől az OBI anyagi támogatása tett lehetővé. A program a mai napig a két szervezet sikeres együttműködésével halad előre, sikerének is köszönhető, hogy jelenleg mintegy 500 hód él Magyarországon.

Környezetvédelmi átvilágítás
Az OBI áruházlánc külső tanácsadó céget bízott meg környezetvédelmi tevékenységének átvilágításával. A vizsgálat az OBI irányítása alá tartozó áruházak környezetvédelmi tevékenységét elemezte, és javaslatokat tett a jogszabályi megfelelés és a környezetvédelmi teljesítmény fokozása érdekében. A vizsgálat során a szakemberek mind a magyar, mind az európai uniós előírásokat figyelembe vették. A jelentés sem környezeti problémát, sem környezetszennyezést vagy jelentős környezeti veszélyeztetést nem mutatott ki.

 
<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004