PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@pepperpr.hu blog:peppersauce.hu

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
A Tisza mentén folytatódott a WWF és az OBI hód-visszatelepítési programja - 12. születésnapját ünnepli az egyedülálló kezdeményezés
2008.10.31. kereskedelem/OBI forrás: PeppeR
A WWF 1996-ban indította el hódprogramját, amely az 1850-es években végleg kipusztított hódok magyarországi visszatelepítését tűzte ki céljául. A hód-visszatelepítési programot kezdetétől az OBI anyagi támogatása tette lehetővé. A program 12 éve során több mint 220 állat sikeres betelepítése történt meg, a teljes magyarországi populáció nagysága pedig meghaladja az 500 egyedet. A hód-visszatelepítés a két szervezet együttműködésében ma a Tisza mentén, Tiszatarjánnál folytatódott és ezzel egyben végéhez is ért: a szakemberek mostantól már újból honos állatnak tekintik a hódot. A gátépítő munkájáról és folyóalakító tevékenységéről ismert hód az egyetlen az állatvilágban, amely tudatosan építi és alakítja környezetét és karbantartja otthonát.
 

"A program támogatásával egy hozzánk közel álló ügyet karoltunk fel, hiszen vállalatunk társadalmi felelősségvállalási tevékenységén belül kiemelt fontosságot kap a környezettudatos gondolkodás és magatartás. Ezért nemcsak azt tartjuk fontosnak, hogy termékválasztékunkban érvényesüljön a környezettudatosság, hanem azt is, hogy a jövő generációjának is minél sikeresebben adjuk át ezt a szemléletet. A WWF hódprogramjának átfogó támogatása keretében éppen ezért jövő év elején folytatjuk az ország általános iskolásainak évek óta sikerrel szervezett hódismereti környezeti órákat is. A mostani telepítéssel véget ért a program első szakasza és a szakemberek nem terveznek további hódtelepítést Magyarországra, ettől még az OBI a jövőben is a környezettudatos szemlélet elkötelezett híve marad. Nemcsak ezt a szemléletet valljuk, hanem a hódokra különösen jellemző otthonteremtő és otthonfejlesztő gondolkodást is. Ezt pedig mindenki megtapasztalhatja, aki látogatóként, vásárlóként felkeresi jelenlegi 21, illetve év végére már 23 áruházunk valamelyikét. Ezekben mindenki megtalálja a saját otthona és lakókörnyezete fejlesztéséhez nélkülözhetetlen termékeket, ahogy azt szlogenünk, a >>Lakásból otthont<< is tükrözi" - mondta köszöntőjében Reiter László, az OBI ügyvezető igazgatója.

Iskolai hódóra programsorozat

A hód-visszatelepítés mellett a WWF és az OBI együttműködésének köszönhetően minden évben országos hódismereti órák keretében a hódok életmódjával és a természetben betöltött szerepükkel ismerkedhetnek meg általános iskolai diákok. Ebben a tanévben a hódórákra 2009 elején várhatóan 18 helyszínen kerül sor, mégpedig az OBI tizenhat vidéki (közte a még idén átadásra kerülő kecskeméti) és 2 budapesti (Savoya-park és Fogarasi út) áruházában. A 2007-2008-as tanévben mintegy 2300 kisdiák vett részt az órákon, a 12 év során pedig összesen több mint 15000 diák ismerkedett meg a hódokkal. Az órákon szerzett ismeretek alapján a résztvevők hódtotót tölthetnek ki. A helyes válaszokat visszaküldő iskolák között sorsolás útján dől el, hogy melyik iskola tanulói látogathatnak el egy közeli állatkertbe, vadasparkba vagy nemzeti parkba.

Környezetvédelmi átvilágítás

Az OBI életében központi szerepet kap a környezettudatos gondolkodás. Ennek bizonyítéka, hogy 2004-ben külső tanácsadó céget bízott meg az OBI áruházlánc környezetvédelmi tevékenységének átvilágításával. A jelentés semmilyen környezeti problémát, környezetszennyezést vagy környezeti veszélyeztetést nem mutatott ki.

Játszótér-felújítási program

Az OBI 2004. tavaszi karitatív akciója keretében minden 1000 forintnyi vásárlásból 10 forintot játszóterek felújítására fordított. Az ebből befolyt összegből az áruházlánc támogatásával minden városban és budapesti kerületben, ahol akkor OBI áruház működött (összesen 14 helyszínen) játszótereket újítottak fel az európai uniós normáknak megfelelő, környezetbarát módon. A program azóta is sikerrel folytatódik azokban a városokban, ahol az OBI új áruházat nyit, így jelenleg már 18 OBI közreműködéssel felújított játszótér van Magyarországon.

Környezettudatosság a forgalmazott áruk terén

Az áruházra és szolgáltatásaira is érvényes, hogy a környezetbarát megoldások mindig előnyt élveznek. Az OBI az alap termékkínálaton túl elsősorban olyan termékeket forgalmaz, amelyek méregtől mentes, újrahasznosítható, környezetbarát anyagokból készültek. Különösen érvényes ez a festékekre és lakkokra. Fából készült termékek esetén az OBI kizárólag erdőgazdasági telepítésből származó fát értékesít, és teljes mértékben lemond az esőerdőkből származó trópusi fák használatáról.

Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Az áruházlánc a 2007-2008-as gazdasági évben is folytatta dinamikus expanziós politikáját. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, hat budapesti és tizenöt vidéki áruházban, 150.000 m2 eladótéren, 1760 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc árbevétele a 2008. április 30-val zárult gazdasági évben 53,7 milliárd forintot tett ki, 16 millió látogatót fogadott, akik közül 8,3 millióan vásárlóvá is váltak. 2004 decemberében a magyarországi OBI áruházlánc a piaci szereplők közül elsőként kapott Superbrands díjat, majd 2008-ban újból elnyerte a díjat. Mindezzel az OBI megerősítette helyét a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák sorában.

 






<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004