Idén tavasszal az elmúlt években kialakított üzenetrendszer és reklám koncepció újragondolását határozta el az OBI. Célja az volt, hogy a marketing kommunikáció eszközeivel úgy segítse az OBI piacvezető pozíciójának megőrzését és megszilárdítását, hogy egyben új elemekkel támogatja az OBI márkaértékeinek tudatosítását és frissítését.
A koncepció megalkotását megelőzően az OBI a szakmában elsőként készíttetett attitűdkutatást az OBI-val, illetve a magyarországi barkácspiaccal kapcsolatos fogyasztói vélemények megismerésére. A 2008. tavaszán végzett attitűdkutatás, továbbá a magyarországi piacon egyedülálló mélységű rendszeresen végeztetett piackutatás eredményei alapján újragondolásra kerültek az OBI márka jellemzői, értékei, a piac legfontosabb szereplőinek tulajdonságai. Mindezek alapján kidomborodott, hogy a vásárlók számára az OBI elsősorban piacorientált választékával, vevőbarát szolgáltatásaival és vonzó áraival emelkedik ki a mezőnyből. Célul tehát az került megfogalmazásra, hogy az újrapozícionálási kampány tovább nyomatékosítsa ezeket a jellemzőket és az OBI versenyelőnyét, növelje az OBI iránti érzelmi kötődést.
A 2008. augusztus végén indult figyelemfelkeltő kampány, az ismeretlen lények megjelenése, majd a holnap induló kampány alapgondolata tovább erősíti, hogy az OBI-ban mindenki, "még az űrből jött lények is" megtalálják mindazt, ami a barátságos és biztonságos otthon megteremtéséhez szükséges, ráadásul az eligazodáshoz személyre szabott szakmai segítséget kapnak az OBI munkatársaitól. A kampány legfontosabb eleme, hogy az OBI partnerségét és probléma megoldó képességét emeli ki, vagyis azt, hogy nincs olyan, az otthonfejlesztéssel kapcsolatos kérdés, amiben az OBI ne tudna, tanácsot, terméket és szolgáltatást kínálni. Az UFO-k nem tudnak olyan kérdést felvetni, amire az OBI munkatársai ne tudnának válaszolni. A kampány a hagyományos média elemek, így a TV, a print média és a kültéri reklám mellett erősen koncentrál az áruházon belüli kommunikációs elemek megújítására is. Ez azt jelenti, hogy a reklámokban megismert képi- és gondolatvilág az áruházi látogatáskor és vásárláskor is visszaköszön majd. A kampány kreatív terveinek készítését a Lowe GGK, a médiafeladatokat a Mediaedge:cia, a PR tennivalókat a PeppeR 21 végezte, míg a folyamatot tanácsadóként a Marketing Concept Consulting támogatta.
Az újrapozícionálást erősíti az OBI a kampány indításával egyidőben útjára bocsátott, megújult honlapjával is. A megújult, emberközpontú vizuális megjelenés mellett kiemelkedik a honlap gazdag, vevőbarát tartalma. Miközben a honlap eddig már jól bevált és gyakran felkeresett oldalait, például az áruházak megközelíthetőségéről, nyitva tartásáról, vagy éppen az akciókról szóló oldalait megőrzi, gazdag tartalommal töltötte fel például az egyes szolgáltatások részleteiről és a hasznos ötletekről szóló részt. Az ötletvilág számtalan olyan kérdésre nyújt fontos információkat, amellyel az otthonukat és kertjüket átalakító felhasználók szembesülnek (az ötleteket itt találja!). Aki megnézi például a komposztálásról, vagy a kerti tó létrehozásáról szóló fejezetet, elolvassa a zuhanyozó beépítéstől a tetőszigetelésig, a klímatechnikától az otthon biztonságáig szóló, összesen mintegy 34 témakört, sokkal tudatosabban és tájékozottabban tudja kialakítani, mit is szeretne az OBI-ban megvásárolni. A honlap megújítása megerősíti, hogy az OBI mind az előzetes, mind pedig az áruházi kommunikáció eszközeinek kiemelt kezelésével segíti a vásárlót az eligazodásban, a döntések meghozatalában, a vásárlási folyamat egyszerűsítésében. Mindez pedig annak a törekvésnek a része, hogy az otthon fejlesztése örömet szerző folyamat, ne pedig kellemetlen kötelesség legyen.
Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Az áruházlánc a 2007-2008-as gazdasági évben is folytatta dinamikus expanziós politikáját. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, hat budapesti és tizenöt vidéki áruházban, 150.000 m2 eladótéren, 1760 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc árbevétele a 2008. április 30-val zárult gazdasági évben 53,7 milliárd forintot tett ki, 16 millió látogatót fogadott, akik közül 8,3 millióan vásárlóvá is váltak. 2004 decemberében a magyarországi OBI áruházlánc a piaci szereplők közül elsőként kapott Superbrands díjat, majd 2008-ban újból elnyerte a díjat. Mindezzel az OBI megerősítette helyét a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák sorában.
|