PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@pepperpr.hu blog:peppersauce.hu

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
A festékvásárlók egyre inkább a környezetbarát termékeket részesítik előnyben
2006.04.05. építőanyag ipar/Tikkurila forrás: PeppeR
Egyre többen alakítják környezetüket egyedi hangulatúvá. A magyar piacon jelenleg több mint 50 festékgyártó illetve forgalmazó van jelen termékeivel. Az elmúlt 6 évben az oldószeres termékek helyét egyre inkább a vizes bázisú készítmények foglalják el, ami a magyar vásárlók erősödő környezettudatosságát jelzi. A Tikkurila termékeivel közte a nemrég bemutatott 3 új termékcsaláddal - mind a magas minőségi, mind pedig a környezeti igényeknek egyértelműen meg tud felelni.
  A magyar festékpiac jelentős részét a Trilak mondhatja magáénak, míg a további jelentős hányadon a Tikkurila, a Caparol, a Helios, az Akzo Nobel és az ICI osztozik. Számos piaci szereplő nem rendelkezik hazai gyártó egységgel, hanem külföldről például egy másik országban működő cégétől szerzi be az eladásra szánt árut, és Magyarországon kizárólag forgalmazóként működik. Az elmúlt 6 évben a keresett termékek mérlege hígíthatóság tekintetében az oldószeres termékek helyett a vizes bázisú készítmények irányába billent. A felhasználási területet vizsgálva az eladási toplistán a beltéri falfestékek biztosan vezetnek, melyeket a lakkok, a homlokzati festékek, majd a faápolók s végül az egyéb anyagok követnek. A technikai fejlődés hatására a külföldi trendek egyre gyorsabban jutnak el a magyar fogyasztókhoz, illetve a döntésekben egyre nagyobb szerepet játszó más felhasználókhoz, így a belsőépítészekhez és lakberendezőkhöz. Az életszínvonal növekedésnek köszönhetően az utóbbi 4-5 évben egyre magasabb az igény az élet minél változatosabb tereinek létrehozására, legyen szó akár egy lakásbelső, akár egy családi ház kertjének kialakításáról. Így az ehhez szükséges szín és anyagválaszték is egyre nagyobb fontossággal bír. Az elmúlt években gombamód szaporodtak azok a kulturális, gasztronómiai és egyéb középületek, intézmények, melyek hangulatának megálmodására már lakberendezők és belsőépítészek segítségét kérik a tulajdonosok. A fogyasztók részéről ugyanis egyre inkább követelmény az igényes és az adott hely funkciójának és imázsának megfelelő miliő. Ugyanakkor a piacot negatív irányban befolyásolja a kiélezett árverseny, amelyből adódóan gyengébb minőségű anyagok jelentek meg. Ez sajnos rontja a minőségi termékek piaci helyzetét. Az egyre kedvezőtlenebb környezeti változások, valamint az EU csatlakozás következményeként megjelenő szabályok és új fogyasztói szemlélet hatására a hazai vásárlók is egyre inkább figyelmet fordítanak arra, hogy az általuk megvásárolt termék környezetbarát legyen, tárolása és gyártása az EU szabványoknak megfelelően történjen. A kutatások azt mutatják, hogy ennek a szempontnak az érvényesülése még mindig sajnálatos módon elmarad az Európai Unió átlagától. A Tikkurila számára egyértelműen pozitív tény, hogy az Európai Uniós csatlakozás után a szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, egészségbarát, modern festékek nyernek teret. Ez a 2007-től életbelépő VOC (illékony szerves vegyületekre vonatkozó) szabályozások eredményeként még inkább így lesz. A Tikkurila mind a fogyasztói trendek képviselete, mind pedig a környezettudatosság tekintetében élen jár, így széles termékskálája mellett a termékek minősége és környezetbarát jellege is növeli piaci súlyát.
 
<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004