A Hewitt és a Figyelő által 2001 óta szervezett "Legjobb Munkahely" felmérés az adott vállalat munkavállalói által kitöltött kérdőívek kiértékelésén alapul. Az OBI Magyarország esetében több mint 700-an vállalták azt, hogy anonim felmérés keretében megosztják az OBI-ról, mint munkáltatóról vallott véleményüket. Az eredmény pontosan tükrözi - és egyben meg is magyarázza - azt a fejlődési tendenciát, amelyet az OBI az elmúlt években Magyarországon megtett: a válaszok mind a 82 szempont szerint fejlődést mutatnak az elmúlt évhez képest. Így például a tavalyi 26%-kal szemben 45%-nyian ítélték cégüket jobbnak más lehetséges munkahelyeknél, képzéseket pedig a 2004-es 47%-kal szemben idén már a válaszadók 61%-a ítélte hasznosnak. A legnagyobb arányú, 25 százalékpontos fejlődés a munkaidő rugalmasságát dicsérte, 23 százalékpontos fejlődéssel pedig a munkatársak azt nyugtázták, hogy aktívan megismerhették a szervezet jövőképét.
"Az emberi erőforrás gazdálkodás szempontjából azok a számok különösen biztatóak, amelyek a HR munka hagyományos mérőszámainak minősülnek" - mondta Gavallér Zsolt, az OBI Magyarország személyzeti vezetője. "Örülünk annak, hogy a fluktuációs mutató egy év alatt kevesebb, mint a felére, két év alatt pedig a harmadára csökkent, sőt a táppénzen lévők aránya egy év alatt a felére, két év alatt pedig a negyedére esett. Úgy érezzük, kollégáink szeretnek itt dolgozni, egy pozitív hangulatú munkahely pedig mindannyiunk számára további ösztönzést, bátorítást jelent."
"Ezek a számok azt a pozitív változást jelzik, amely tevékenységünk minden területén visszaköszön" - tette hozzá Reiter László, az OBI Magyarország ügyvezetője. "18 működő áruházzal mi lettünk az otthonfejlesztési piac legnagyobb szereplője, újabb áruházak előkészítésén, illetve régebbiek átalakításán dolgozunk és ami a legfontosabb, a vevői felméréseink is növekvő elégedettségről tanúskodnak. Dolgozóink és vevőink elégedettsége kiemelten fontos a számunkra."
Az OBI Magyarország más területen is lényegesnek tartja a munkatársak bevonását. A cég stratégiai formálásában való részvételre az az egy éves jövőkép-alkotási folyamat ad lehetőséget, amely a stratégiai keretek kidolgozását követően jelenleg az egyes áruházak szintjén zajlik. A külső szervezetfejlesztők bevonásával indított folyamatba a vállalat a menedzsmenttől kiindulva az áruházlánc valamennyi munkatársát bevonja. A program az embert, vagyis a vásárlót és a munkatársakat helyezi a középpontba és alapvető célja, hogy meghatározza, és pozitívan befolyásolja az üzleti partnerek, a piaci versenytársak és a vásárlók szemében is az OBI megítélését. A program a vállalatnál zajló folyamatok és célok megvalósításának alkotó részeseivé teszi a munkatársakat. |