PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@pepperpr.hu blog:peppersauce.hu

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
Új áruházakat nyit, és megerősíti piacvezető helyét az OBI
2005.06.15. kereskedelem/OBI forrás: PeppeR
Az OBI, a világ egyik vezető otthonteremtéssel foglalkozó áruházlánca, Magyarországon a 2004-2005-ös gazdasági évében 10,7 millió látogatott fogadott, ebből 5,4 millióan vásárlóvá is váltak, és 38 milliárd forintos árbevételt ért el. A cég a májusban indult gazdasági évben is folytatja expanzióját: május 11-én ünnepélyes keretek között már letették a nagykanizsai áruház alapkövét. Emellett az OBI új áruházat nyit Budapesten és Sopronban, valamint modernizálja több régebbi üzletét is. A beruházásoknak köszönhetően az év végére az áruházlánc összesített eladótere 145.000 m2-re, munkatársainak száma 1800 főre bővült. Az OBI idei gazdasági évében 51 milliárd forintos forgalomra számít.
  Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Az áruházlánc a 2004-2005-ös gazdasági évben páratlan expanziós lépéseket valósított meg: új áruházat nyitott Tatabányán, Dunaújvárosban, Szolnokon és Dél-Budán a Savoya Parkban, valamint modernizálta és bővítette újpesti egységét is. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, jelenleg hat budapesti és tizenegy vidéki áruházban, 120.000 m2 eladótéren, 1500 munkatárssal várja a látogatókat. Az OBI 2004-ben 10,7 millió vásárlót fogadott, akik közül 5,4 millióan vásárlóvá is váltak, az áruházlánc árbevétele pedig a 2004-2005-ös gazdasági évben elérte a 38 milliárd forintot, ami 11 %-os növekedés a tavalyi árbevételhez képest. Az OBI jó eredményeit a lakáskultúra termékek, a gépek-szerszámok és a kertészet forgalmának növekedése okozta, amelyet a cég a piaci igényekre épülő széles választékával, alacsony áraival és áruházainak elérhetőségével valósított meg. "Az elmúlt gazdasági év sikerei alapján meglapozottnak tartom számításainkat, mely szerint az idei gazdasági év során az OBI megerősíti piacvezető helyét a szegmensben" - ismertette az áruházlánc terveit Reiter László, az OBI Magyarország vezetője sajtótájékoztató keretében. "Arra törekszünk, hogy a vásárlók otthonteremtéshez kapcsolódó igényeit első számú áruházként elégítsük ki, céljainkat továbbra is a tavalyelőtti bevezetése óta széles körben ismertté vált »Lakásból otthont« szlogenünk tükrözi" - mondta Reiter. A 2005-2006-os gazdasági évet is dinamikusan indította az OBI. Ünnepélyes keretek között május 11-én tették le a várhatóan ősszel nyíló nagykanizsai áruház alapkövét, amely a vállalat első nyugat-dunántúli egysége lesz. Az OBI nagy reményeket fűz a beruházáshoz, mivel a régió és vonzáskörzete jelentős vásárlóerővel rendelkezik, és komoly gazdasági lehetőségeket rejt. A nagykanizsai mellett egy budapesti és egy soproni áruház megnyitását, és már meglévő több áruházának modernizálását tervezi a vállalat. Az OBI idei gazdasági évében 51 milliárd forintos forgalomra számít. Jelenleg folyik az OBI két évvel ezelőtti piackutatásának kibővített ismétlése. 5450 fő lekérdezésének eredményéből a cég felméri a várható piaci igényeket, és ezzel párhuzamosan az OBI piaci pozícióinak alakulását. Az áruházlánc nagyra törő terveit szolgálja az az újonnan bevezetett jövőkép program is, amelynek célja az OBI szervezetének és vállalati jövőképének tudatos felépítése és folyamatos gondozása. A jövőkép-alkotási folyamatot az OBI a Concordia Szervezet- és Vezetésfejlesztési Kft. együttműködésében indította el, és a vállalati menedzsmenttől kiindulva az áruházlánc valamennyi munkatársát bevonja abba. A program az embert (a vásárlót és a munkatársakat) helyezi a középpontba és alapvető célja, hogy meghatározza, és pozitívan befolyásolja az üzleti partnerek és piaci versenytársak szemében is az OBI megítélését. Saját munkatársait pedig megismerteti a vállalatnál zajló folyamatokkal és célokkal, így azok megvalósításának alkotó részeseivé teszi őket. "A hazai vállalatok életében még ritka a miénkhez hasonló tudatos jövőkép program meghatározása, így más kezdeményezésünkhöz hasonlóan ebben is úttörőszerepet vállalunk. A külső pozitív vállalati imázs mellett a program gazdasági eredményeinkre is közvetlen és kimutatható hatást gyakorol. Ez már most, a munkatársaink körében tapasztalható erősen lecsökkent fluktuációban, valamint a hozzánk beérkező álláspályázatok növekvő számában is megmutatkozik" - emelte ki a jövőkép program fontosságát Reiter László. Az OBI gazdasági tevékenysége mellett arra is törekszik, hogy a helyi közösségek szerves részévé váljon. Az OBI életében központi szerepet kap a környezettudatos gondolkodás. Ennek bizonyítéka, hogy 2004-ben külső tanácsadó céget bízott meg az OBI áruházlánc környezetvédelmi tevékenységének átvilágításával. Az ebből készült jelentés sem környezeti problémát, sem környezetszennyezést vagy jelentős környezeti veszélyeztetést nem mutatott ki. Szintén a környezettudatos gondolkodást jelzi a WWF együttműködésében zajló hosszú távú magyarországi hód-visszatelepítési program és országos általános iskolai hódóra programsorozat, amely 2005 őszén is folyatódik. A gyerekeknek szólt az OBI tavalyi karitatív akciója is, melynek eredményeként minden "OBI városban és kerületben", összesen 14 új, az európai uniós normáknak megfelelő játszóteret építettek és adtak át. Az OBI árukészletében is arra törekszik, hogy a polcain található festékek és lakkok is mérgező anyagoktól mentes, újrahasznosítható, környezetbarát anyagokból készüljenek, a faáruk pedig kizárólag erdőgazdálkodási telepítésből származzanak. Az OBI áruházláncot tavaly a Superbrand program szakmai zsűrije a legismertebb és legjobb magyarországi márkák közé választotta, kiemelve azt, hogy az OBI a fogyasztóknak a konkurens márkákhoz képest olyan érzelmi és kézzelfogható előnyöket nyújt, amit a vevők elismernek és elvárnak.
 
<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004