PeppeR 21 PR Ügynökség
H-2092 Budakeszi, József Attila utca 137. | tel: (+36 23) 454-360 fax: (+36 23) 454-360
e-mail: info@pepperpr.hu blog:peppersauce.hu

híreink sajtószoba magunkról
<<ENGLISH
nyomtatás elküldés
keresés:

PeppeR blog

Pepper:Sauce
 
online PR szótár
szakirodalom
 
 
<< vissza
<< vissza a listához
Az AWD a független pénzügyi tanácsadást erősíti Magyarországon
2005.05.27. pénzügyek/AWD forrás: PeppeR
  • Európa legnagyobb független pénzügyi szolgáltatója az AWD jelentős piaci lehetőségeket lát a magyarországi magánügyfeleknek nyújtott, az egész életpályát átfogó pénzügyi tanácsadásban
  • Az AWD a pénzügyi tanácsadás minőségét helyezi az első helyre
  • Ügyfelei számára a legszélesebb körű piaci áttekintést nyújtja a bankokkal, biztosítókkal és tőketársaságokkal történő együttműködés által
 

Az 1988-ban Németországban alapított, és időközben Európa legnagyobb független pénzügyi szolgáltatójává vált AWD megkezdi független pénzügyi tanácsadási tevékenységét Magyarországon az AWD Holding égisze alatt.

Az AWD - a bankokkal és biztosítókkal ellentétben - nem saját pénzügyi termékeivel, hanem független pénzügyi tanácsadással, valamint egy teljességre törekvő monitoring rendszerre alapozott pénzügyi tervezéssel ad tanácsot magánszemélyeknek. A tanácsadás során figyelembe veszi a befektetés általi mindenkori vagyonképződést, a kockázati biztosítást és a vevő bevételének biztonságával kapcsolatban felmerülő óvintézkedéseket is. Az AWD ennek érdekében több mint 300 neves európai bankkal, biztosítóval, tőketársasággal és takarékpénztárral működik együtt, és forgalmazza azok pénzügyi termékeit - mutatta be a vállalatot Budapesten az AWD Holding AG alapítója és elnöke, Carsten Maschmeyer a május 27-én tartott sajtóbeszélgetés keretében.
Az AWD Csoport, amely 2000 októberétől a frankfurti börzén is jegyzett vállalat, ma közel 1,5 millió vevőt szolgál ki több mint 6100 pénzügyi tanácsadón keresztül Nyugat-, Közép-, és Kelet-Európa 11 országában - mondta el Maschmeyer. Ezzel az AWD megelőzi nagy európai független pénzügyi szolgáltató versenytársait, így Németországban az MLP-t, Olaszországban a Fideuram Bankot és a Mediolanumot, Franciaországban az UFF-t és Nagy-Britanniában a B & B-t is. Ráadásul versenytársaival szemben az AWD mindössze feleannyi ideje - 16,5 éve - működik. Miután az AWD honos országaiban, Németországban, Ausztriában, Nagy-Britanniában és Svájcban már első a pénzügyi szolgáltatás üzletágában, és a vállalat minden további országban, ahol jelen van legalább az üzletág első három szereplője közé szeretne kerülni. Az 1990-es években megvalósított dinamikus fejlődés révén évi 20 %-os átlagnövekedést valósítottunk meg. - mondta Maschmeyer. Az AWD Csoport 2004-ben 691,1 millió eurós forgalmat (alapjában jutalékbevétel a közvetített üzletből) bonyolított, ami 22,8 %-os növekedés 2003-hoz képest, és 50,1 millió eurós évi többletet (ami 38,4 %-os növekedés) ért el.

A piaci részesedés és a tanácsadók számának növelése 2008-ig
2008 végéig Maschmeyer céljai szerint az AWD pénzügyi szolgáltató tovább növekedik, várhatóan több mint 8000 pénzügyi tanácsadóval rendelkezik majd, forgalma pedig eléri az egymilliárd eurót. Az AWD tervei között szerepel piaci részesedének növelése a jelenlegi 1,5 milliós vevőszámának 2 millióra történő bővítése által. "Ez konkrétan azt jelenti, hogy az AWD minden percben egy újabb vevőt nyer meg Európában" - mondta az igazgatótanács elnöke. Pillanatnyilag a vállalat nem tervez más európai piacokra történő betörést, miután 2000-ben az AWD hét pénzügyi szolgáltató vállalatot szerzett meg a börzén, amelyek tevékenységükkel kilenc európai országot fednek le. Így többek között hat közép-kelet-európai országot: Magyarországot, Csehországot, Lengyelországot, Szlovákiát, Romániát és Horvátországot is. Emellett 2002-ben az AWD saját pénzügyi szolgáltató vállalatot alapított Olaszországban.

Pénzügyi tanácsadás/Financial Planning az AWD Premium márkanév alatt Magyarországon is
Magyarország a Cseh Köztársaság után a második közép-kelet-európai ország, ahol az AWD Premium márkanév alatt pénzügyi tanácsadást és pénzügyi tervezést kínál. Ezért vált szükségessé az AWD tanácsadási modellt bevezetése Magyarországon az elmúlt hónapokban. A pénzügyi tanácsadás alapját az ügyfél pénzügyi helyzetének részletes elemzése képezi. Erre alapozva állítják fel a tanácsadók a megfelelő pénzügyi szemléletet. "Mi adunk a független tanácsadásra, azaz mi nem kínálunk saját termékeket, minden pénzügyi területen több partnerrel működünk együtt" - mutatta be a vállalat üzletfilozófiát János Zsolt, az AWD Magyarország ügyvezető igazgatója. "Átfogó tanácsokat adunk a vevőinknek, és a vevőkapcsolatra összpontosítunk az egész életpályát átfogó tanácsadás által." Az AWD leendő magyarországi tanácsadóinak intenzív képzésen kell részt venniük. "A minőség számunkra az első" - húzta alá János Zsolt. "Egy olyan nemzetközi, a pénzügyi tanácsadói üzletágban működő vállalatnál, mint az AWD kitűnőek a karrieresélyek". Az AWD 50 tanácsadó képzését kezdte meg Magyarországon, a budaörsi központban pedig 7 fős létszámmal már megkezdte működését az AWD Magyarország központja. Az első tanácsadói központokat várhatóan még az idén megnyitják.

A független pénzügyi tanácsadók - a bankokkal és a biztosítókkal ellentétben - komoly növekedési lehetőségekkel számolhatnak
 Az AWD a vezető európai független pénzügyi szolgáltatók közé - kevesebb mint 17 év alatt - megvalósított betörésének okait az alapító Carsten Maschmeyer az AWD függetlenségében, a működő vállalatok támogatásában, a sikerfüggő és önállóan tevékenykedő pénzügyi tanácsadók segítésében, a magánügyfelek felől érkező, egész Európában tapasztalható keresletnövekedésében, valamint az előállítóktól - bankok, tőketársaságok, biztosítók és takarékpénztárak - független pénzügyi tanácsadásban látja. "A független pénzügyi szolgáltatók sokkal jelentősebb növekedési lehetőségekkel számolhatnak Európában, mint a bankok és a biztosítók. A független pénzügyi szolgáltatók egy jelentősen nagyobb kínálatskála mellett a hozzá kapcsolódó, egyéni tanácsadást is biztosítják befektetőiknek, és képesek rugalmasan alkalmazkodni a megváltozott piaci igényekhez" - hangsúlyozta Carsten Maschmeyer. A Deutsche Bank Research/McKinsey tanulmánya is a pénzügyi tanácsadók erős piaci részvételét támasztja alá. Ebben prognosztizálva az életbiztosítások mai 20 %-ról 25 %-ra (öt éven belül további 25 %-kal) - alapjában a kizárási biztosítók terhére - történő növekedését, továbbá a befektetési tőke területének a mai 16%-ról 26 %-ra (öt éven belül további 63%-kal) - alapjában a bankok terhére - történő növekedését is.

 


<< vissza a listához
min. képernyőfelbontás: 800x600 pixel    •    webdesign © epiteszforum.hu 2004